• ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
  • کد خبر: 77301
فردوسی

همزمان با روز بزرگداشت حکیم فردوسی طوسی و زبان پارسی، خانه هنرمندان کرج با مشارکت سازمان فرهنگی شهرداری و انجمن خوشنویسان کرج، برنامه های متنوعی را به منظور پاسداشت این روز به اجرا درآورد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، در این آیین که روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه با رعایت پروتکل های بهداشتی، در محوطه باز خانه هنرمندان کرج برگزار شد، تعدادی از هنرمندان شهر و استان به اجرای برنامه های متنوع با محوریت جایگاه حکیم فردوسی و اشعار او، پرداختند.

خوشنویسی اشعار شاهنامه توسط تنی چند از هنرمندان این عرصه در استان به همراه اجرای نقالی و شاهنامه خوانی از سوی بانو سیمین مهر، بخشی از این مراسم بود.

نوازندگی موسیقی توسط استاد مسگرچیان و همراهی استاد حکیم رابط در کنار سخنرانی استاد طوس نوذر از پژوهشگران شاهنامه و اشعار فردوسی، جزو دیگر برنامه هایی بود که در روز ولادت شاعری که به عنوان زنده کننده زبان پارسی از وی یاد می شود، برگزار شد.

علاوه بر این افراد، معاون فرهنگی شهردار کرج به همراه تعدادی از اعضای هیئت امنای خانه هنرمندان کرج در این مراسم حضور داشته و به بیان سخنانی در خصوص جایگاه و اهمیت فردوسی و اشعار وی، پرداختند.

این آیین با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج، انجمن های خوشنویسان و موسیقی استان و خانه هنرمندان کرج برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =