.........

رئیس شورای شهر کرج گفت: در دوره پنجم دو هزار میلیارد تومان در حوزه زیست‌محیطی به‌منظور مقابله با آلودگی هوا سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، اکبر سلیم نژاد در آیین افتتاح پروژه‌های زیست‌محیطی مدیریت شهری کرج که پیش از ظهر شنبه انجام شد، بابیان اینکه رویکرد شورای پنجم نسبت به محیط‌زیست شهر نمایان است، اظهار کرد: در این مراسم از سامانه پایش آلودگی هوا و ریزگردهای شهر کرج، سه ایستگاه سنجش ذرات معلق، راهبری، کالیبراسیون و شروع به کار چهار ایستگاه سنجش آلودگی هوا، دستگاه تولیدکننده آب‌ژاول و نرم‌افزار مدیریت نمایشگرهای آلودگی هوا رونمایی شد.

وی ارزش ریالی پروژه‌های یادشده را میلیاردها ریال اعلام کرد و افزود: با ارائه پیوست‌های زیست‌محیطی برای پروژه‌ها می‌توان بسیاری از مشکلات این حوزه را کاهش داد، بدون تردید شهرداری به‌عنوان یک‌نهاد اجرایی و اجتماعی می‌تواند نقش تأثیرگذاری در مدیریت محیط‌زیست شهری همسو با برنامه‌ها داشته باشد.

رئیس شورای شهر کرج گفت: بحث ضرورت و اهمیت پیوست‌های محیط‌زیست بر این است که اثراتی که پروژه‌هایی مثل زیرساخت‌های شهری می‌توانند بر محیط‌زیست بگذارند از جنبه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و همین‌طور زیست‌محیطی موردمطالعه و بررسی قرار می‌گیرد. طبیعتاً هر پروژه‌ای که وزن محیط زیستی‌اش بیشتر باشد ازنظر تیم ارزیاب به‌عنوان یک پروژه موجه تلقی می‌شود و موردتوجه قرار می‌گیرد.

سلیم نژاد یادآور شد: امیدوارم با جلب مشارکت و همکاری سایر واحدهای ذی‌ربط درون و برون شهرداری و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های قانونی و ارائه دیدگاه‌های کارشناسی درزمینهٔ پیشگیری، تشخیص و مقابله با مشکلات و معضلات محیط زیستی، شاهد ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =