علی عابدی

مدیرکل امور مالی شهرداری کرج از بازدیدهای میدانی در حوزه امور مالی و حسابرسی مناطق ۱۰ گانه خبر داد و گفت:‌ یکی از ابزارهای مهم ارزیابی عملکرد و شفافیت مالی این دستگاه؛ حسابرسی و دریافت اطلاعات مالی است.

علی عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز اظهار کرد: اخذ گزارش‌های مالی و حسابرسی در مجموعه شهرداری ‌اطلاعات مفیدی را در رابطه با عملکرد مالی، کارایی و صرفه اقتصادی و همچنین در نظر گرفتن راهکار برای به حداقل رساندن نواقص مالی طی سال‌های آتی به دنبال دارد.

وی افزود:‌ بر این اساس از ابتدای سال جاری بازدیدهای دوره‌ای در مناطق آغاز شده است تا به بررسی تمامی دریافت‌ها و پرداخت‌ها (نقدی و غیرنقدی)، توافق و تهاتر، کنترل حفظ، نگهداری و بهره‌گیری از اموال، دارایی‌ها و امکانات شهرداری پرداخته شود.

مدیرکل امور مالی شهرداری کرج ادامه داد:‌ ارزیابی مالی در سال گذشته نیز صورت پذیرفت که منجر به کاهش بندهای گزارش حسابرس مستقل شورای اسلامی شهر کرج شد.

عابدی افزود: بازدیدهای میدانی با همراهی مدیرکل حسابرسی و تمامی عوامل مالی شهرداری مرکز همچنین مدیران مالی و حسابرسان مناطق، در پنج منطقه صورت گرفته است و طی برگزاری جلسات مستمر به دنبال اصلاح مغایرت‌های موجود و بهینه‌سازی امور مالی در این دستگاه هستیم. حضور مسئولان نیز ضمانت اجرایی این بازدیدها را به دنبال دارد.

وی گفت: همچنین اسکن همه اسناد مالی سال ۹۹، ‌تهیه و ارائه صورت مغایرت ماهیانه حساب‌های بانکی اعم از درآمد و هزینه، اصلاح مغایرت گیری مانده‌حساب بانک‌های طرف قرارداد، احصاء اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول و ثبت آن در حساب‌های کنترلی ازجمله مواردی است که در این جلسات در دستور کار مدیران مالی و حسابرسان مناطق قرار گرفته است.

به گفته مدیرکل امور مالی شهرداری کرج اخذ گزارش حسابرس مستقل شورای اسلامی شهر کرج مبنی بر تفریغ بودجه سال ۹۹ و پیگیری به جهت اصلاح و کاهش بندهای موردنظر، تعیین و تکلیف بدهی پیمانکاران راکد و سنواتی همچنین مانده بدهکاری کارکنانی، انتقال بستانکاری تهاتری به‌حساب فی‌مابین شهرداری مرکز از دیگر محورهای این بازدیدهای میدانی است که در حال رسیدگی است.

عابدی اضافه کرد:‌ پیگیری مکرر، پیرامون لیست ریاضی فنی بیمه حقوق کارکنانی و رفع مغایرت‌های موجود و بررسی گزارش‌های حسابرس بیمه تأمین اجتماعی بابت احصاء بدهکاران نیز ‌از دیگر موضوعاتی است که در این جلسات مورد بررسی قرارگرفته و از مدیران مناطق خواسته می‌شود که دستورات لازم را به مسئولان ذی‌ربط از جمله روسای املاک، حقوقی، درآمد، فنی و عمرانی و خدمات شهری در راستای ارائه گزارش‌های در این زمینه صادر کنند.

گفتنی است؛ بازدید میدانی از سازمان‌های تابعه شهرداری کرج و ارزیابی امور مالی و حسابرسی این سازمان‌ها نیز در دستور کار قرار دارد و پس از ارزیابی مناطق در اسرع وقت صورت می‌پذیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =