جلسه بررسی متمم بودجه سال آینده

شهردار کرج گفت: اهداف شهرداری بدون حمایت شورا محقق نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز سعیدی سیرائی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی متمم بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: برخی از بندهای متمم بودجه پیشنهادی نیاز به اصلاح دارد که در اسرع وقت این اقدام صورت می‌گیرد.

وی بابیان اینکه اهداف شهرداری بدون حمایت شورا محقق نمی‌شود، ادامه داد: با تکیه‌بر کار شورایی و اعمال نقطه نظرات سازنده اعضا، می‌توان نواقص متمم بودجه پیشنهادی را برطرف کرد.

شهردار کرج با توضیح در خصوص علت افزایش عوارض بر تراکم ساختمانی در متمم پیشنهادی سال ۱۴۰۰ توضیح داد: در این متمم اولویت بر این بوده که افزایش‌های نسبی در ردیف‌هایی که قانونمند است اعمال شود.

سعیدی سیرائی افزود: سال آینده شاهد اعمال مصوبه افزایش قیمت منطقه بندی هستیم و افزایش عوارض بر تراکم ساختمانی در متمم پیشنهادی بر این مبنا صورت گرفته است.

به گفته شهردار کرج با توجه به افزایش بهای خدمات در بسیاری از حوزه‌ها ناچار به افزایش برخی ردیف‌های بودجه‌ای بوده‌ایم.

چند راهکار برای جذب درآمدهای پایدار شهری

وی با اشاره به تأکید شورا بر ضرورت افزایش درآمدهای پایدار شهری، گفت: یکی از روش‌های کسب درآمد پایدار، جذب منابع تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر است ولی چند درصد از این تابلوها در حال حاضر در اختیار شهرداری قرار دارد؟

شهردار کرج بابیان اینکه باید در خصوص افزایش درآمدهای پایدار واقع‌بین باشیم، گفت: با جذب ۵۰ درصد از درآمدهای تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر می‌توان تمام هزینه‌های رفت‌وروب، حفظ و نگهداری فضای سبز و جمع‌آوری پسماند را تأمین و با ۵۰ درصد مابقی هم می‌توان تحولی در طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی ایجاد کرد.

سعیدی سیرائی ادامه داد: با این اوصاف شهرداری آمادگی دارد در صورت تصویب طرح دوفوریتی افزایش درآمدهای پایدار توسط شورا، به فراخور توان و امکاناتی که در اختیار دارد در این راستا حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های کسب درآمدهای پایدار جذب مشارکت‌های بخش خصوصی است، گفت: در این حوزه نیازمند تعامل بین بخشی و رفع موانع پیش روی سرمایه‌گذاران برای مشارکت امن و بی حاشیه هستیم.

تغییر یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد 

به گفته شهردار کرج تغییر در شرایط موجود یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد و نیازمند تعامل سازنده شورا و شهرداری است و شاید تصویب متمم بودجه با کمترین نواقص، اولین گام برای بهبود شرایط فعلی باشد.

سعیدی سیرائی گفت: شاید بخشی از سیاست‌ها و نگاهی که در متمم بودجه سال ۱۴۰۰ لحاظ شده با نگرش اعضای شورای ششم هماهنگ نباشد ولی در نهایت باید از آن عبور کنیم و با تعامل و وحدت رویه به سمتی پیش برویم که بودجه سال ۱۴۰۱ واقعی و پایدار و بر مبنای خواسته اعضا مبنی بر اولویت مناطق کم برخوردار، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و ... ارائه شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه شهرداری مجموعه‌ای درآمد - هزینه‌ای است، افزود:  ازآنجایی‌که بسیاری از اهداف و برنامه‌های شهرداری متأثر از شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور است، باید در تمام مراحل تهیه، تنظیم، اجرا و نظارت بودجه واقعی نگاه کنیم و از شرایط  موجود غافل نشویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =