• ۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
  • کد خبر: 79227
مسابقات قرآنی

شهردار کرج گفت: احداث اولین بوستان قرآنی این کلان‌شهر سال آینده آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مصطفی سعیدی سیرائی در مراسم افتتاح ششمین دوره از مسابقات قرآنی محلات که در مسجد امام جعفر صادق (ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآنی نقش به سزایی در ترویج آموزه‌های این کتاب مقدس در جامعه به‌ویژه در میان نسل جوان دارد، اظهار کرد: امیدواریم این مسابقات در سال‌های آینده با شور و استقبال بهتری برگزار شود.

وی بابیان اینکه ششمین دوره مسابقات قرآنی محلات کرج طی سه ماه، در پنج گروه سنی برگزار می‌شود، گفت: به‌افتخار چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۴۳ مسجد و مرکز قرآنی میزبان برگزاری این مسابقات هستند.

شهردار کرج با اشاره به اینکه اواخر بهمن یا اوایل اسفندماه هم شاهد برگزاری مراسم اختتامیه این مسابقات هستیم، توضیح داد: هر بخش از این مسابقات به نام شهیدی مزین شده است.

این مسئول با تأکید بااینکه بخش آغازین این مسابقات بانام سردار دل‌ها شهید سلیمانی مزین شده، گفت: در این دوره از مسابقات بخش ویژه خطابه‌خوانی قرآنی هم اضافه‌شده است.

سعیدی سیرائی بابیان اینکه سال آینده عملیات احداث اولین بوستان قرآنی شهر کرج آغاز می‌شود، اضافه کرد: به دنبال این هستیم که کرج به فرمایش مقام معظم رهبری به پایتخت قرآنی کشور تبدیل شود تا تعداد قرآن آموزان ما در حوزه حفظ، ترتیل، مفاهیم و ... روزبه‌روز بیشتر شوند.

وی تأکید کرد: متأسفانه توجه به قرآن در جامعه مغفول مانده و برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های مرتبط با این حوزه چندان کاربردی نبوده است.

شهردار کرج توضیح داد: این دوره از مدیریت شهری اهتمام ویژه‌ای برای ترویج آموزه‌های قرآنی به‌ویژه در میان نسل جوان دارد و متناسب با توانی که دارد، در راستای تبدیل کرج به شهری قرآنی تلاش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه باید زمینه‌ای برای آموزش استعدادهای قرآنی کرج توسط اساتید مطرح کشور فراهم شود، اضافه کرد: هماهنگی لازم در این خصوص صورت گرفته و به‌زودی از چند قاری مطرح کشوری برای این کار دعوت می‌شوند.

سیرائی در پایان با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه (س) گفت: نیمی از پیام شهادت حضرت فاطمه (س) به باور ولایت و نیم دیگر هم به توجه به قرآن و آموزه‌های این کتاب مقدس پیوند خورده است.

وی افزود: باید بیش‌ازپیش به بحث قرآن و عترت که به‌عنوان دو بال دین در نزد ما امانت هستند توجه کنیم تا شاید از این راه در ردیف پیروان حقیقی اسلام جای بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =