پیمان بضاعتی پور

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از آغاز ۵۰ هکتار درختکاری در مرکز دفن زباله حلقه دره خبر داد.

پیمان بضاعتی پور در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز، با اشاره به شروع کاشت ۵۰ هکتار درخت در مرکز دفن زباله حلقه‌دره گفت: با تلاش شبانه روزی همکاران این سازمان، سال گذشته در  ۲۰۰ هکتار از اراضی این محدوده بیش از ۱۵ هزار اصله درخت با هدف کاهش آلایندگی زیست محیطی در این مرکز کاشته شده است.

وی با بیان اینکه دور جدید کاشت درخت در اطراف محل تجمع شیرابه انجام می‌شود تا مشکل آلودگی و تهدید سفره‌های زیرزمینی با مخاطرات کمتری مواجه باشد، افزود: عملیات درختکاری سایت حلقه‌دره با استفاده از گونه‌های سازگار با شرایط اقلیمی و مقاوم با کم آبی مثل سروطبری، زیتون تلخ، سرونقره‌ای و کاج صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان اینکه افزایش سرانه فضای سبز شهر کرج با رویکرد دستیابی به توسعه پایدار صورت می‌گیرد، افزود: هدف نهایی درختکاری در مرکز دفن زباله حلقه دره به حداقل رساندن آثار سوء زیست محیطی و کاهش آلودگی هوا است.

وی  توضیح داد: فعالیت‌های مربوط به حوزه کاشت و نگهداری درختان در این سازمان تنها محدود به هفته درختکاری نمی‌شود و هرساله با آغاز سرما و زمان مناسب غرس نهال برنامه‌های جدید و متنوعی برای مشارکت شهروندان در امر کاشت درخت برنامه‌ریزی می‌شود.

به گفته بضاعتی پور نهضت کاشت درخت و جنگل‌کاری‌های شهر کرج با رویکرد فراهم آوردن زمینه‌های مساعد اکولوژیکی در حصار، اراضی ضلع غربی باغستان (لشکر ۱۰ سیدالشهدا)، کلاک، خلج آباد، فرودگاه پیام و قزل‌حصار تداوم خواهد داشت و همزمان با فصل سرما این فعالیت‌ها سرعت بیشتری خواهد گرفت.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، با اشاره به اینکه توسعه سرانه فضای سبز یکی از مهمترین برنامه‌ها و اهداف کلان مدیریت شهری کرج در نیمه دوم سال است، اظهار داشت: توسعه پایدار شهری، حفظ پاکیزگی هوا، جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای، کاهش آلودگی هوا، جلوگیری از نفوذ شیرابه‌ها به آب‌های زیر زمینی و جلوگیری از فرسایش خاک از اهداف درختکاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =