بافت فرسوده - کراپ‌شده

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۸۳ هزار هکتار بافت فرسوده و احیای بیش از ۲ هزار محله در قالب طرح بازآفرینی شهری در دستور کار قرارگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، محمد آئینی در حاشیه آغاز عملیات احداث پروژه ۷۴ واحدی احیای بافت‌های فرسوده استان البرز به وسعت بافت‌های فرسوده در کشور اشاره کرد و گفت: بااین‌وجود کار از توان دولت و شهرداری‌ها به‌تنهایی خارج است بر همین اساس باید تمام دستگاه‌ها این مهم را حمایت و فضا را فراهم کنند تا بخش خصوصی و مردم با مشارکت یکدیگر کار را به سرانجام برسانند.

وی بابیان اینکه به دنبال یک بسته تشویقی کامل برای ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران هستیم تا به عرصه احیای بافت‌های فرسوده ورود کنند، گفت: رفع انتظارات سازندگان باید در این بسته لحاظ شود که ازجمله این انتظارات سرعت بخشیدن به زمان صدور پروانه‌های ساختمانی است که گاها زمان آن به یک سال نیز می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: همچنین سازنده انتظار سرعت صدور پایان کار را دارد و باید این مهم از سوی شهرداری لحاظ شود.

آیینی ادامه داد: همچنین سازنده‌ها از دولت انتظار دارند در جهت تأمین منابع مالی تسهیلات ارزان‌قیمت را برای آن‌ها فراهم کند و این امر با جدیت پیگیری می‌شود.

وی ضمن یادآوری شرایط تسهیلات در نهضت ملی مسکن، عنوان کرد: تمامی امتیازات، تشویق‌ها و معافیت‌هایی که در نهضت ملی مسکن است در بافت‌های فرسوده اعمال می‌شود ضمن اینکه شرایط نهضت ملی مسکن برای این امر موردنیاز نیست و علاوه بر آن نرخ سود تسهیلات اعطایی به نسبت نهضت ملی مسکن تفاوت دارد و به حداقل ۴ تا ۹.۵ درصد کاهش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: همچنین به‌زودی در روزنامه‌ها و جراید کثیرالانتشار اعلام خواهیم کرد که ۸ هزار واحد، تسهیلات با نرخ ۹.۵ درصد برای سازندگانی که تازه شروع به کارکرده و پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد دارند، آماده‌شده است.

وی اضافه کرد: به راین اساس سازنده‌ها می‌توانند وارد سامانه شده و ثبت‌نام را انجام دهند و این تسهیلات برای کلان‌شهرهای مانند کرج ۴۰۰ میلیون تومان است که تا ۳۰۰ میلیون تومان آن با نرخ ۹.۵ درصد است و مابقی آن با نرخ ۱۸.۵ درصد است و درمجموع برای شهر کرج با نرخ سود ۱۱ درصد است.

آیینی با اشاره به اینکه بافت‌های فرسوده به دلیل کم‌توجهی سطح برخورداری کمتری دارند و باید آن‌ها را محلات کم برخوردار بنامیم، بر ضرورت جبران این سطح از برخورداری تأکید کرد و گفت: بر این اساس این محلات طبق سند ملی بازآفرینی باید به متوسط خدمات شهر برسند.

به گفته وی درمجموع ۱۸۳ هزار هکتار و احیای بیش از ۲ هزار محله در قالب طرح بازآفرینی شهری در دستور کار قرارگرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =