پویش هر خانه یک درخت

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: باغچه خانه ۲۰۰ شهروند در پویش هر خانه یک درخت با کاشت ۴۰۰ اصله درخت مثمر و غیر مثمر سبز شد.

پیمان بضاعتی پور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به اجرای برنامه‌های نهضت درختکاری ۱۴۰۰ و ثبت درخواست شهروندان در سامانه این سازمان در پویش هر خانه یک درخت، گفت: تاکنون به تقاضاهای  بیش از ۲۰۰ شهروند در این پویش رسیدگی شده و ۴۰۰ اصله درخت مثمر و غیر مثمر در باغچه منازل مجتمع‌های مسکونی غرس شده است.

وی از آمادگی برای کاشت حدود ۵۰ هزار اصله نهال در این پویش خبر داد و گفت: پویش هر خانه یک درخت تا پایان فروردین ادامه دارد و برنامه‌های دیگر نهضت درختکاری نیز با شعار «درخت دوستی بنشانیم» با جدیت در حال انجام است تا سبزینگی بیشتری را برای شهر به ارمغان آوریم.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج بابیان اینکه از منظر توسعه پایدار، استفاده از مشارکت شهروندان تأثیر زیادی در حفظ و توسعه فضای سبز شهری دارد، گفت: هر شهروند با کاشت یک درخت و نهال می‌تواند در کاهش آلودگی هوا سهیم باشد چراکه هر اقدامی که برای کاهش آلودگی هوا انجام دهیم بازهم کم است.

بضاعتی پور اضافه کرد: امسال و از ابتدای فصل سرما نهضت کاشت درخت و جنگل‌کاری‌های شهر کرج با رویکرد فراهم آوردن زمینه‌های مساعد اکولوژیکی در حاشیه بلوار شورا، کنارگذر مهرشهر، اراضی حلقه دره، نهر دلمبر، اراضی ضلع غربی باغستان (لشکر ۱۰ سیدالشهدا)، کلاک، خلج آباد، فرودگاه پیام و قزل‌حصار اجرایی شده و این روند تا پایان  فرودین ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =