نهالستان کرج - کراپ‌شده

معاون فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از تولید و پرورش انبوه درختان و گل و گیاه موردنیاز شهر در نهالستان کرج خبر داد.

محمد علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار کرج امروز از پرورش انبوه درختان و گل و گیاه موردنیاز سطح شهر در مرکز تولیدات نهالستان کرج خبر داد و گفت: این مرکز با ۱۳۴ هکتار مساحت برای کاهش هزینه‌های جاری با تولید و تکثیر انواع گونه‌های درختی و گیاهی و رسیدن به خودکفایی در تولید گل و گیاه موردنیاز فضای سبز شهر فعالیت می‌کند.

تولید ۸۰ درصد درختان شهر در نهالستان کرج

وی اضافه کرد: در حال حاضر این مرکز ۸۰ درصد درختان و درختچه‌های زینتی شهر کرج را تولید می‌کند.

معاون فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج توضیح داد: سالانه بیش از یک‌میلیون و پانصد هزار گلدان گل فصلی از نوع بنفشه، همیشه‌بهار، داوودی، اختر، ، کلم زینتی، انواع رز و گل محمدی تولید می‌شود که در این زمینه به خودکفایی رسیده‌ایم.

علیپور با اشاره به تولید ۶۵۰ هزار درخت و درختچه در این مرکز، گفت: انواع سرو، زیتون‌تلخ، زبان‌گنجشک، کاج، سنجد، چنار، صنوبر، اقاقیا، بید مجنون، توت و  زرشک تزئینی از دیگر تولیدات این مرکز است.

وی اضافه کرد: توسعه فضای سبز ازجمله وظایف ضروری و غیرقابل‌انکار مدیریت شهری است و با توجه به این امر می‌بایست روند تولید و تکثیر گل و درخت در این مرکز با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و مطالعات بیشتری انجام شود تا نتایج بهتری نسبت به گذشته به دست آوریم.

معاون فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از اصلی‌ترین ویژگی‌های تولیدات نهالستان کرج را بومی‌سازی تولید و استفاده از درختان  و گونه‌های سازگار با  کم‌آبی و  اقلیم شهر کرج دانست و گفت: تولیدات این نهالستان در چند سال گذشته کمک شایانی به تأمین گل و نهال مورداستفاده در بلوارها، پارک‌ها و مناظر طبیعی شهر و درنتیجه زیباسازی سیمای شهری کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =