سم پاشی درختان

قائم مقام سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از پایان عملیات سم‌پاشی زمستانه درختان به منظور کنترل آفات خبر داد.

پیام اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز، اظهار کرد: مبارزه با آفات در فصل زمستان منجر به بهبود شرایط فضای سبز در فصل بهار می‌شود و علاوه بر تقلیل جمعیت شته‌ها در فصل گرما، میزان سم‌پاشی‌های بعدی در فصل بهار را نیز کاهش می‌دهد.

وی افزود: عملیات سم‌پاشی و محلول‌پاشی و رسیدگی به این درختان مبتنی بر دانش گیاه‌پزشکی و زیر نظر واحد حفظ نباتات و کنترل آفات سازمان برای جلوگیری از زوال درختان انجام‌شده است.

قائم‌مقام سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به اینکه  اولین گام این سازمان در کنترل آفات حفظ سلامت شهروندان است، گفت: در حال حاضر برای از بین بردن حشرات مزاحم از سموم استاندار با دُز پایین و همچنین روغن زمستانه (وُلک) استفاده می‌شود که بیشترین تأثیر را در بین بردن آفات و همچنین کمترین آسیب را برای شهروندان و محیط‌زیست دارد.

اسدی بابیان اینکه این عملیات از ابتدای بهمن‌ماه آغازشده بود، افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد نیازمند به سم‌پاشی زمستانه، جهت بررسی و رسیدگی هر چه سریع‌تر توسط عوامل فضای سبز می‌توانند به سامانه ۱۰۰۰۱۱۴۷ پیامک ارسال کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =