بازدید

رئیس شورای شهر کرج در بازدید از نهالستان بزرگ کرج گفت: طبق آمار، سالانه ۶۵۰ هزار درخت و ۸۰۰ هزار درختچه در نهالستان بزرگ کرج تولید می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، درآستانه هفته منابع طبیعی و روز درختکاری جواد چپردار رییس شورای شهر کرج با همراهی حمیدرضا عبدالله پور، سرپرست سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری شهرداری، از نهالستان بزرگ کرج در محمد شهر بازدید کردند.

در این بازدید عبدالله پور گزارشی از عملکرد و اقدامات انجام شده در مجموعه تولیدات نهالستان ارائه و ضمن اشاره به خودکفایی ۸۰ درصدی تامین گل و گیاه فضای سبز شهری کرج این میزان را در کاهش هزینه جاری موثر ارزیابی کرد.
 


رییس شورای شهر کرج در این بازدید با اشاره به تولید نهال دراین نهالستان گفت: طبق آمار ارائه شده در این مجموعه که زیر نظر سازمان سیما منظر مدیریت می شود سالانه ۶۵۰ هزار درخت و ۸۰۰ هزار درختچه تولید می‌شود.

وی با اشاره به انجام اقدامات چشمگیر از سوی این سازمان از جمله استمرار روند تولید قلمه و نشاء گل‌های فصلی و درختچه‌ای سازگار با اقلیم کرج در گلخانه‌های این مجموعه افزود: خودکفایی مدیریت شهری کرج در حوزه تولید انواع نهال و گل و گیاه قابل تقدیر است که این مهم کمک بسیار زیادی به رونق چرخه اقتصادی شهرداری و حوزه گل و گیاه کرج و استان البرز می‌کند.


وی با بیان اینکه شهروندان انتظار دارند با آغاز سال جدید چهره شهر را شاداب ببینند عنوان کرد: اجرای صحیح طرح استقبال از بهار می‌تواند نقش مهمی را در ایجاد نشاط و شادابی فضای عمومی شهر و شهروندان ایفا کند که بر این اساس سازمان سیما منظر با کاشت گل‌های متنوع بهاری در این ایام به استقبال تغییر فصل رفته است.

رییس شورای شهر کرج فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را زیر بنای اصلی توسعه در شهر معرفی کرد و افزود: در کنار توسعه فضای سبز، فعالیت‌های فرهنگی نیز باید مورد توجه مدیریت شهری قرار بگیرد و این امر نباید محدود به ایام و مناسبت خاص باشد بلکه همین فصل بهار و تغییر فصل می‌تواند فرصت مناسبی برای فرهنگ سازی و ارتقاء اهداف زیست محیطی باشد.

این مسئول ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های مدیریت و پرسنل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در ادوار گذشته به ویژه کارگران حوزه فضای سبز، اظهار داشت: اولویت مدیریت شهری در افزایش سرانه فضای سبز در مناطق کم برخوردار است و این روند باید تدوام داشته باشد.

رئیس شورای شهر کرج بر ضرورت ساماندهی ورودی‌های شهر تاکید کرد و گفت: طبق توافقات و هماهنگی بعمل آمده با مشارکت استانداری البرز و مدیریت شهری کرج، طرح پاکسازی و ساماندهی و ارتقاء فضای سبز حاشیه اتوبان از گرم دره تا کمالشهر اجرایی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =