شفافیت

در طرح شفاف سازی و انتشار اطلاعات مالی و اداری شهرداری کرج، فایل مربوط به دریافتی های نشریات در سال ۱۴۰۰ از بابت رپرتاژ خبری و درج مناقصه ها و مزایده ها منتشر شد و در معرض نگاه مردم قرار گرفت.

به گزارش کرج امروز، مصطفی سعیدی شهردار کرج قبلاً طی سخنانی در جلسه رسمی شورای اسلامی این کلانشهر وعده کرده بود که طی طرحی مرحله به مرحله و با هدف شفاف سازی و تنویر افکار عمومی دستورات لازم را در جهت انتشار آمار و عملکرد مالی و اداری این نهاد و هر آنچه علنی ساختن آن مغایرتی با قوانین جاری کشور و شهرداریها نداشته باشد، صادر خواهد نمود، وی در گام نخست فیش حقوقی ۶ ماهه خود را منتشر کرد.

در ادامه وعدهِ شهردار کلانشهر کرج، امروز (پنج شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱) دریافتی مالی رسانه ها از این نهاد در دو محور نیمه اول و نیمه دوم ۱۴۰۰ از بابتِ درج آگهی های مناقصه و مزایده و نیز رپرتاژ خبری در سامانه شفافیت شهرداری کرج (پنجره ها پرداخت های نشریات) منتشر گردید و در معرض نگاه عموم قرار دارد.

با هماهنگی های صورت گرفته و در آینده ای نزدیک شاهد انتشار و علنی سازی دریافتی های رسانه ها از شهرداری کرج طی سالهای ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خواهیم بود و این روال برای سال ۱۴۰۱ نیز تسری خواهد داشت.

بی شک با انتشار آمارهای مالی و اطلاعات مربوط به فیش های حقوقی، هزینه کردها و قراردادهای منعقده که گام به گام عملیاتی خواهد شد، دیوارِ اعتماد بین شهروندان و مدیریت شهری کرج بلندتر می شود و همچنین یکی از وعده های اصلی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر نیز روی ریل تحقق قرار می گیرد.

جهت مشاهده جداول مربوط به اطلاعات پرداختی ها به رسانه ها در شش ماهه نخست و دوم سال ۱۴۰۰ اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =