بزرگراه شمالی

استاندار البرز گفت: بزرگراه شمالی به عنوان پروژه مشترک دولت و شهرداری کرج با سرعت در حال تکمیل است و روند کلی اقدامات رضایت بخش می باشد.

مجتبی عبداللهی در حاشیه حضور در جلسه کارگاهی بزرگراه شمالی که با حضور اعضای شورای شهر، فرماندار مرکز استان، معاون فنی و عمرانی شهرداری، مشاورین و پیمانکار پروژه همراه بود، اظهار داشت: در چند ماهه اخیر تحولات و اتفاقات خوبی را برای تسریع در احداث بزرگراه شمالی شاهد بوده ایم که برگزاری جلساتی در جهت رفع معارضین و توافق برای آزادسازی اراضی ورزان، سپاه، هلیکوپتری و خریداری حجم قابل توجهی کابل و سایر تجهیزات لازم از جمله آن می باشد.

 وی افزود: سهمِ البرز از ترافیک کشور و همچنین سرانه تعداد خودرو به نسبت جمعیت قابل توجه است، به ویژه آنکه استان گذری به حساب می آید و در محور ارتباطی حداقل ۱۴ استانِ کشور قرار گرفته است، از دیگر سو در سرانه های معابر، شبکه راهها یا آیتم هایی همچون تعداد پارکینگ ها، عرض و کیفیت معابر درون شهری که به ترافیک ارتباط مستقیم دارند نیز وضعیت خوبی نداریم لذا تسریع در تکمیل مترو، بزرگراه شمالی و کنارگذر شرقی مهرشهر اجتناب ناپذیر است.

استاندار البرز اظهار کرد: دولت سیزدهم علاوه بر آنکه بنای تکمیل طرح های ملی نیمه تمام در استانهای کشور را دارد، به البرز به عنوان یکی از استانهای محروم کشور نگاه ویژه ای دارد و در بحث تکمیل بزرگراه شمالی که بارِ مالی سنگینی نیاز دارد، در کنار شهرداری کرج هستیم و به نوعی طرح را مشترک پیش خواهیم برد.

عبداللهی از هزینه کرد حدود ۱۴۰ میلیارد تومان از منابع مشترک دولت – شهرداری کرج در پروژه طی سال گذشته خبر داد و گفت که اگر بخواهیم ارزش ریالی پیگیری ها در خصوص رفع معارضین و آزادسازی اراضی را محاسبه نماییم، قطعاً به عدد قابل توجهی خواهیم رسید، چرا که مشکلات بزرگراه شمالی صرفاً اعتبار نیست و بروکراسی های اداری پیرامون توافقات و مانع زدایی ها را نیز شامل می شود. 

استاندار البرز از قطار شهری، بزرگراه شمالی و دریاچه مصنوعی به عنوان سه طرح کلانی یاد کرد که اقدام عاجل درباره آنها انتظارِ وی از مدیریت شهری کرج است، او گفت که به صورت مستمر ضمن بازدید و برگزاری جلساتِ مانع زدایی در حال رصد و پیگیری آخرین مراحل اجرایی طرح های مهم عمرانی می باشد و به حمد الهی، در دولتِ مردمی سیزدهم شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =