قاسمی

نرم‌افزار مدیریت دانش در آینده نزدیک با هدف تحقق اصولی معماری سازمانی و مدیریت دانش منابع انسانی شهرداری کرج فعال می‌شود.

به گزارش کرج امروز، حمید قاسمی مدیرکل دفتر نوسازی و تحول شهری شهرداری کرج ضمن اعلام این خبر به برگزاری جلسه معرفی نرم‌افزار مدیریت دانش که امروز با حضور حمیدرضا محمدی، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی، روسای ادارات اداره کل دفتر نوسازی و تحول اداری و مجریان پروژه برگزار شد، اشاره کرد و افزود: رویکرد این نرم‌افزار تحول جنبه‌های مختلف شهرداری، مناطق و سازمان‌های تحت پوشش از وضع موجود به وضعیت مطلوب و همچنین شتاب روزافزون تغییرات سازنده در این مجموعه است.

وی از دیگر اهداف نرم‌افزار مدیریت دانش را تدوین نظام‌نامه‌های مدیریتی، نقشه دانش و استخراج دانش سازمانی در سازمان‌ها و مناطق شهرداری عنوان کرد و گفت: فعالیت این نرم در ساختار شهرداری، باعث ایجاد شبکه دانش بین سازمان‌ها و مناطق شهرداری نیز می‌شود.

قاسمی از دیگر ویژگی‌های مهم استفاده از نرم‌افزار مدیریت دانش در شهرداری را، ایجاد شبکه مدیریت دانایی بیان کرد و افزود: کاربران با ثبت مشکلات خود در نرم‌افزار می‌توانند از هم‌اندیشی و هم‌فکری دیگر کاربران فعال از سایر مناطق و سازمان‌ها برای رفع مشکل بهرمند شوند.

وی در خصوص اهمیت این ویژگی پروژه، عنوان کرد: طبق آمار ارائه شده مبتنی بر بررسی‌های علمی و عملی مشاوران این حوزه، بیش از ٨٠ درصد مشکلات در سازمان‌های مختلف تکرار پذیر هستند. این درحالی است که مشکل و مسائل پیش آمده بارها در سیستم رفع شده‌اند اما به دلیل عدم ثبت راه‌حل، مجدد در طول زمان تکرار می‌شوند.

قاسمی، ایجاد مدیریت مشارکتی مدیران شهرداری، سازمان‌ها و مناطق را از دیگر رویکردهای نرم‌افزار خواند و بیان کرد: راه‌اندازی نرم‌افزار زمینه‌ساز به اشتراک گذاشتن نقطه نظرات کارشناسی مدیران در راستای پیشبرد اهداف سازمانی و اداری است.

شناخت نخبگان، استعدادها و تخصص‌های سازمانی در شهرداری 

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول شهری شهرداری کرج گفت: از دیگرخروجی‌های کاربردی و مفید نرم افراز مدیریت دانش، شناخت نخبگان، استعدادها و تخصص‌های پنهان در شهرداری، سازمان‌ها و مناطق تحت پوشش است.

قاسمی ادامه داد: کاربران با ثبت تخصص و دانش خود در این نرم‌افزار علاوه بر اینکه با توانمندی‌ها و تخصص‌های خود بیشتر آشنا می‌شوند، می‌توانند، سیستم را از داشتن تخصص و استعدادهای بالقوه خود نیز آگاه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =