حشمت عزیزی-منطقه5

مدیر منطقه پنج شهرداری کرج گفت: هدف‌گذاری احداث پارک‌های محله‌ای در مناطق ده‌گانه در سال جاری، نهضتی جهادی در جهت ارتقای نشاط اجتماعی و بهبود سرانه رفاهی است.

حشمت‌الله عزیزی در گفتگو با کرج امروز؛ عنوان کرد: احداث ۳۰ پارک محله‌ای در سطح مناطق ده‌گانه این کلان‌شهر طی سال جاری برنامه‌ریزی‌شده که احداث ۵ پارک آن در این منطقه در حال اجرا است.

عزیزی بابیان اینکه هدف‌گذاری احداث  پارک‌های محله‌ای در مناطق ده‌گانه با دستور شهردار و با حمایت و همراهی شورای اسلامی شهر در دست اجرا است، افزود: احداث پارک‌های محله‌ای در مناطق و محله‌های کم برخوردار، نهضتی جهادی در جهت ارتقای نشاط اجتماعی و بهبود سرانه رفاهی و توازن عدالت است.

مدیر منطقه پنج شهرداری کرج گفت: برای احداث این پارک‌های با همکاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج جانمایی پنج اراضی جنگل‌کاری در این منطقه به‌منظور احداث پارک‌های محله‌ای صورت گرفته و در حال حاضر در مرحله طراحی است.

عزیزی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های منطقه حفظ، پاسداشت و افزایش فضاهای سبزاست که بر همین اساس پنج پارک محله‌ای در محله مهرویلا حاشیه خیابان بزرگمهر، حاشیه بلوار الغدیر تقاطع اتوبان، تقاطع خیابان کوکب غربی و خیابان اختر شرقی و حاشیه خیابان درختی در ۴۵ متر گلشهردردستور کار قرار گرفت.

 بهسازی ۸۰۰۰ متر سیستم آبیاری تحت‌فشار در عرصه‌های سبز منطقه

مدیر منطقه پنج شهرداری کرج در ادامه صحبت‌های خود از اجرای طرح بهسازی و گسترش و نگهداری عرصه‌های سبز در منطقه خبر داد و گفت: با توجه به کمبود منابع آبی موجود و به‌منظور مصرف بهینه آب و به‌منظور جلوگیری از هدر رفت آب عرصه‌های سبز منطقه با سیستم آبیاری قطره‌ای و تحت‌فشار آبیاری می‌شوند.

 عزیزی با اشاره به اینکه طی سال جاری هشت هزار متر سیستم آبیاری قطره‌ای در سطح منطقه اجرایی شده است، افزود: یکی از اولویت‌های فضای سبز در منطقه این موضوع قرارگرفته که با احداث شبکه آبیاری تحت‌فشار شاهد افزایش حداکثری بهره‌وری منابع آب و افزایش راندمان آبی در حوزه فضای سبز باشیم تا از این طریق کیفیت فضای سبز را ارتقا دهیم.

تجهیز پارک‌های سطح منطقه به ست‌های تندرستی و وزرشی نو

مدیر منطقه پنج شهرداری کرج از تجهیز و تعویض پارک‌های سطح منطقه به ست‌های تندرستی و وزرشی خبر داد و گفت: استفاده از وسایل ورزشی در پارک‌ها سطح فعالیت فیزیکی شهروندان را بالا می‌برد و باعث می‌شود جامعه سالم‌تری داشته باشیم.

 وی با تأکید بر اینکه تجهیز، توسعه فضای سبز و وجود فضاهای ورزشی حق طبیعی شهروندی محسوب می‌شود، یادآور شد: استفاده از تجهیزات ورزشی در پارک‌ها رو به افزایش بوده و نصب تجهیزات مذکور تأثیر مستقیمی بر سلامت شهروندان دارد چراکه با استفاده از وسایل ورزشی سلامت جسم و روح خود را تضمین می‌نمایند.

این مسئول در ادامه عنوان کرد: در راستای ایجاد فضایی پرنشاط و سرزنده در منطقه، طی سال جاری چند طرح دیگر نیز در سطح منطقه اجرایی می‌شود که می‌توان به احداث نوار سبز حاشیه بلوار شهید ایرانی با کاشت ۲۰۰ اصله درخت، احداث باغ میوه در شهرک رازی به مساحت دو هزار متر و بازسازی فضای سبز و محوطه بازی کودکان در بوستان‌های سطح منطقه اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =