غفاری

سرپرست شهرداری کرج با بیان اینکه روزانه حدود ۲۰ سگ بلاصاحب از مناطق مختلف شهر جمع آوری می‌شود، گفت: سالانه حدود ۷ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب هزینه می‌شود.

منوچهر غفاری در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به اینکه اولویت این دوره از مدیریت شهری محرومیت زدایی از محلات کم برخوردار است، اظهارکرد: این محلات در مناطق دهگانه شناسایی و نیازهای آنها احصاء شده است.

وی ادامه داد: توزیع آسفالت، اقدامات عمرانی، توسعه فضای سبز و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی از جمله برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری در محلات هدف است.

سرپرست شهرداری کرج توضیح داد: برخی محلات کرج با محرومیت زیادی مواجه هستند و نباید انتظار داشت که مشکلات آنها با صرف هزینه اندک و دربازه زمانی کوتاه مدت رفع شود.

وی اضافه کرد: سال‌ها است مشکلاتی در این محلات انباشته شده که رفع آنها نیازمند پیگیری مداوم و تلاش خستگی ناپذیر است.

سالانه ۷ میلیارد تومان برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب هزینه می‌شود

غفاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به دغدغه شهروندان در خصوص تجمع سگ‌های بلاصاحب در برخی مناطق اشاره کرد و گفت: ساماندهی سگ‌های بلاصاحب هم دغدغه خانواده‌ها و هم گروه‌های حامی حیوانات است.

این مسئول با تاکید بر اینکه وجود این سگ‌ها در اغلب شهرها مشکل ساز شده و مختص کرج نیست، افزود:  در کرج دو مرکز نگهداری از سگ‌های بلاصاحب( در حلقه دره و باغستان) راه اندازی شده که ظرفیت هر کدام از آنها ۵۰۰ قلاده است.

سرپرست شهرداری کرج ادامه داد: در حال حاضر پنج پیمانکار برای ساماندهی این سگ‌ها با شهرداری همکاری دارند که دو پیمانکار وظیفه جمع آوری، دو پیمانکار نگهداری و یک پیمانکار هم وظیفه عقیم سازی آنها را به عهده دارد.

وی با بیان اینکه روزانه حدود ۲۰ سگ از مناطق مختلف شهری جمع آوری می‌شود، گفت: سالانه حدود ۷ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب هزینه می‌شود.

غفاری با تاکید بر اینکه اقدامات شهرداری برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب به تنهایی کافی نیست، افزود: بنا شده این موضوع به صورت استانی مورد توجه قرار بگیرد و همه شهرها به وظیفه خود در این خصوص عمل کنند تا شاهد کاهش جمعیت این سگ‌ها در معابر و خیابان‌ها باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =