قنبری مهر

ابراهیم قنبری‌مهر هنرمند پیشکسوت سازسازی که روز گذشته ۲۱ مرداد جاری در سن ۹۴ سالگی دار فانی را وداع گفت، امروز شنبه ۲۲ مرداد با بدرقه خانواده و دوستدارانش در قطعه ۳۱ آرامستان بهشت سکینه(س) کرج به خاک سپرده شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، ابراهیم قنبری ‌مهر استاد پیشکسوت سازسازی و شاگرد ابوالحسن صبا بود که چندی قبل به کرونا مبتلا شد و در منزل تحت درمان قرار گرفته بود و متاسفانه صبح جمعه بر اثر کهولت سن و ایست قلبی درگذشت.

ابراهیم قنبری مهر ۱۱ مرداد سال ۱۳۰۷ در تهران به دنیا آمد. آشنایی او با استاد ابوالحسن صبا راه تازه‌ای را برای آشنایی هرچه بیشتر با موسیقی علمی برای وی باز کرد و از تجربیات نوازندگی و داشته‌های ارزشمند استاد صبا بهره جست و با پیشنهاد او، به ساخت و تعمیرات سازها روی آورد.

قنبری مهر سپس به عنوان نخستین اعضای کارگاه ساز سازی وزارت فرهنگ و هنر در سال ۱۳۳۴ شروع به فعالیت کرد. او شاگردان بسیاری را در عرصه سازسازی تربیت کرد که هرکدام نقش بسزایی در ارتقای سطح کیفی سازهای ایرانی ایفا کردند.

گفتنی است، استاد قنبری مهر یکی از نام آورترین هنرمندان در عرصه هنر سازندگی ساز بود که فقدانش ضایعه‌ای اسفناک برای جامعه موسیقی محسوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =