منعمی

دبیر شورای اسلامی شهر کرج گفت: علی‌رغم اجرای پروژه‌هایی در خصوص ایمن‌سازی محیط شهری هنوز وضعیت تردد در شهر به‌هیچ‌عنوان برای افراد کم‌بینا و نابینا پایدار نیست.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، فاطمه منعمی روز عصای سفید را بر روشندلان تبریک گفت و اظهار داشت: از همه متولیان شهری درخواست دارم به فکر روشندلان هم باشند و به موضوع مناسب‌سازی معابر و همه حوزه‌های شهری توجه کنند تا حوادث تلخی رقم نخورد.

دبیر شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: متأسفانه در برخی از مکان‌ها اصناف مختلف سد معبر ایجاد می‌کنند و پیاده‌روها را اشغال کرده‌اند که باعث شده مشکل زیادی برای نابینایان در عبور و مرور ایجاد ‌شود.

منعمی بابیان اینکه معلولان نیز حق حیات دارند، تأکید کرد: روشندلان به دلیل عدم مناسب‌سازی معابر و ناوگان حمل‌ونقل همگانی قادر به حضور آسان در سطح شهر نیستند و به افسردگی و بیماری‌های روحی دچار شده‌اند باید به دنبال رفع محدودیت‌ها و موانع موجود بود.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر کرج تأکید کرد: بی‌شک نیازمند مناسب‌سازی بیشتر فضاهای شهری برای جامعه معلولان و به‌خصوص نابینایان هستیم در این راستا نصب موزاییک‌های ویژه کم‌بینایان و نابینایان در پیاده‌روها، هم‌سطح سازی و برطرف کردن موانع در معابر، بهسازی مسیر تردد معلولان و نابینایان می‌تواند بخش مهمی از مشکلات نابینایان برای حضور در جامعه را برطرف کند.

منعمی با اشاره به اینکه افراد نابینا صرفاً یک محدودیت بینایی دارند و در دیگر بخش‌ها توانا هستند و این مسئله باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود، یادآور شد: شهر متعلق به همه شهروندان با توانمندی‌ها و نگرش‌های مختلف است و اینکه فضاها و معابر شهری حتی برای تردد افرادی همچون نابینایان مناسب‌سازی نشده باشند، قابل‌قبول نیست و نباید به سمتی حرکت کنیم که احساس فراموش‌شدگی به این افراد دست دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =