سعیدی کیا

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج از تهیه طرح ساماندهی اراضی اطراف محمودآباد با رویکرد گردشگری خبر داد.

عباس سعیدی کیا در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز اظهار کرد: با توجه به گسترش ساخت و سازهای غیر مجاز پیرامون محمودآباد و به منظور جلوگیری از ادامه این روند، تهیه طرح ساماندهی حاشیه محمودآباد در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه توسعه گردشگری در اراضی شمالی حریم، پهنه‌های غربی این روستا که دارای پتانسیل طبیعی جهت جذب گردشگر است و جزء اراضی ملی نیز محسوب می شود، این پروژه  با هدف امکانسنجی توسعه گردشگری در کرج تعریف شده است.

این مسئول اضافه کرد: تاکنون پنج مرحله از مطالعات این طرح شامل مطالعات شناخت و تحلیل و همچنین طرح تفصیلی تکمیل و در حال حاضر تهیه طرح اجرایی در دستور کار مشاور قرار گرفته است.

سعیدی کیا توضیح داد: همچنین در راستای افزایش تحقق پذیری طرح، مطالعات در یک فرآیند دوسویه با سازمان‌های اجرایی نظیر سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی و سازمان سیما، منظر و فضاهای شهری تدقیق می‌شود.

این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: به منظور عملیاتی نمودن طرح های گردشگری، شهرداری باید ضمن تهیه برنامه زمانبندی و اولویت بندی پروژه‌های تهیه شده، شرایط اولیه را جهت جذب سرمایه گذار بخش خصوصی فراهم کند که این مهم نیازمند همکاری و برنامه ریزی بین حوزه‌ای است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =