• ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
  • کد خبر: 82444
هرس درختان

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: عملیات هرس زمستانه درختان و درختچه‌های سطح شهر به‌صورت گسترده در دستور کار اداره حفظ و نگهداری امور مناطق قرارگرفته است.

علیرضا عاقلی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز از اجرای عملیات هرس درختان در مناطق ۱۰گانه خبر داد و گفت: مهمترین اقدام مربوط به فضای سبز در شش ماهه دوم سال، عملیات هرس زمستانه در فصل خواب درختان است که این اقدام با اولویت معابر اصلی از سوی سازمان در حال انجام است و تا نیمه دوم بهمن ماه نیز ادامه خواهد داشت.

این مسئول با بیان اینکه هرس درختان باعث شادابی و نشاط فضای سبز شهری در فصل بهار می‌شود، توضیح داد: هرس به‌موقع درختان یکی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌توان برای سلامت درخت انجام داد.

وی توضیح داد: هرس درختان هنگام خواب زمستانه باهدف حذف شاخه‌های آفت‌زده و بیمار، رفع خطر شاخه‌های خطرآفرین در کنار تیرهای برق، رفع دید المان‌های ترافیکی، پیرایش و آراستگی درختان، افزایش مقاومت گیاهان در برابر فشارهای بیرونی مانند باد و یخبندان انجام می‌شود.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج اضافه کرد: طبق روال سابق پایش دوره‌ای درختان و درختچه‌ها در سطح شهر با همکاری کارشناسان گروه گیاه‌پزشکی و واحد حفظ و نگهداری فضای سبز امور مناطق انجام شده و به‌منظور افزایش طول عمر درختان اقدامات کنترلی آفات انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =