بافت فرسوده

شهردار کرج گفت: احیای ۶٣ محله واقع در بافت فرسوده شهر کرج در راستای برنامه راهبردی ارتقای کیفیت محلات بافت فرسوده در دستور کار شهرداری کرج قرار گرفت.

مهرداد کیانی با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای برنامه راهبردی ارتقای کیفیت محلات بافت فرسوده در ابعاد مختلف کالبدی، اجتماعی و زیست‌محیطی با رویکرد بازآفرینی محیطی و احیای بافت‌های فرسوده شهر کرج با همت همکاران معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج ۶۳ محله بافت فرسوده که ۷۲۸ هکتار بافت فرسوده مصوب در آن‌ها واقع شده شناسایی و به تصویب ستاد باز آفرینی پایدار استان و کمیسیون ماده ۵ رسید.

شهردار کرج با اشاره به اینکه برای احیای بافت‌های فرسوده، بسته‌های تشویقی در نظر گرفته شده، گفت: در راستای تشویق شهروندان ساکن در بافت فرسوده برای احیای این بافت‌ها با همراهی و مساعدت استانداری، شورای اسلامی و اداره کل راه و شهرسازی شهر ٢ بسته تشویقی مالی و ضابطه‌ای در نظر گرفته شده است.

کیانی در توضیح جزئیات این ٢ بسته تشویقی افزود: کلیه پلاک‌های واقع در بافت فرسوده مصوب شهر کرج مشمول یک طبقه مازاد می‌شوند، همچنین در صورت عدم امکان تأمین پارکینگ مشمول کاهش ضریب ۰. ۲۵ در پارکینگ هر واحد می‌شوند.

شهردار کرج در تشریح این بسته‌های تشویقی گفت: با توجه به این که بسیاری از املاک واقع در بافت‌های فرسوده قولنامه‌ای هستند، مالکان این املاک قولنامه‌ای می‌توانند با اخذ سند، ۱۰۰% از پرداخت بدهی‌های عوارض نوسازی معاف شده و شامل ۹۵% تخفیف در پرداخت سهم سرانه خدماتی شوند.

مهرداد کیانی در ادامه افزود: برای تشویق مالکان و ساکنان بافت‌های فرسوده ۱۰۰ % عوارض صدور پروانه برای کلیه املاک دارای اعیانی معاف شده است. همچنین در صورت تجمیع زمین‌های خالی با ساختمان‌های همجوار در بافت‌های فرسوده صدور پروانه ساختمان به صورت کامل رایگان خواهد شد. عوارض صدرو پروانه ساختمانی در زمین‌های خالی به تنهایی هم شامل ۷۰ درصد تخفیف خواهد شد.

شهردار کرج در ادامه با اشاره به این موضوع که رویکرد شهرداری کرج در راستای توسعه درون‌زا بافت فرسوده توسط خود ساکنین است و در این راه تسهیلات مختلفی در نظر گرفته شده تأکید کرد: به منظور کاهش هزینه‌های مربوط به مهندسین ناظر و مجری، در هیئت چهار نفره نیز مشوق‌هایی در نظر گرفته شده که پس از تصویب به استحضار شهروندان محترم خواهد رسید.

کیانی در انتها تأکید کرد: ما در شهرداری کرج با ابزارهای مختلف از جمله اطلاع‌رسانی در رسانه‌های مختلف و حتی پخش بروشور در خود محلات واقع در بافت‌های فرسوده شهر کرج از طریق دفاتر نوسازی بافت فرسوده تحت راهبری سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری در تلاش هستیم که مشارکت خود ساکنان بافت فرسوده را در این امر جلب کنیم تا با یک توسعه دورن‌زا و متناسب با نیازهای واقعی مردم این مناطق را برای زیست بهتر شهری احیا کرده باشیم.

منتشر شده در تاریخ ۲ اسفند ماه ۱۴۰۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =