شورای برنامه ریزی

شهردار کرج گفت: حذف قرمزنویسی فیزیکی نقشه‌های معماری و سیستمی شدن روند تأیید نقشه‌های معماری این شهر رقم خورد.

مهرداد کیانی گفت: حذف قرمزنویسی فیزیکی نقشه‌های معماری و سیستمی شدن روند تأیید نقشه‌های معماری در کلانشهر کرج با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و معاونت شهرسازی و معماری محقق شده است.

وی افزود: تهیه بسته‌های تشویقی نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده، راه‌اندازی سامانه جامع جلوگیری از تخلفات ساختمانی و تصویب نهایی سند حریم توسعه شهری کرج از جمله فرآیندهای مهمی هستند که در ارتقای رضایت‌مندی سازندگان، شهروندان و مهندسان شهرساز نقش بسزایی داشته است.

شهردار کرج گفت: تخفیف‌های لحاظ شده در جهت ترغیب ِ مالکان بناهای ریزدانه برای نوسازی در دوره ششم مدیریت شهری کرج، مثال زدنی بوده است.

وی بیان کرد: در راستای تشویق شهروندان ساکن در بافت فرسوده برای احیای این بافت‌ها با همراهی و مساعدت استانداری البرز، شورای اسلامی شهر و اداره کل راه و شهرسازی، ٢ بسته تشویقی مالی و ضابطه‌ای در نظر گرفته شده است.

کیانی گفت: با توجه به این که بسیاری از املاک واقع در بافت‌های فرسوده قولنامه‌ای هستند، مالکان این امالک قولنامه‌ای می‌توانند با اخذ سند، ۱۰۰درصد از پرداخت بدهی‌های عوارض نوسازی معاف و شامل ۹۵درصد تخفیف در پرداخت سهم سرانه خدماتی شوند.

وی اذعان کرد: برای تشویق مالکان و ساکنان بافت‌های فرسوده ۱۰۰ درصد عوارض صدور پروانه برای کلیه املاک دارای اعیانی معاف شده است همچنین در صورت تجمیع زمین‌های خالی با ساختمان‌های همجوار در بافت‌های فرسوده صدور پروانه ساختمان به صورت کامل رایگان خواهد شد.

شهردار کرج گفت: عوارض صدور پروانه ساختمانی در زمین‌های خالی به تنهایی هم شامل ۷۰ درصد تخفیف خواهد شد.

ادامه دارد...

منتشر شده در تاریخ ۵ فروردین ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =