اردوی دانش آموزی جشنواره لاله ها

سرپرست سازمان سیما، منظر وفضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: مدارس مناطق مختلف استان البرز و شهرهای حومه می‌توانند در قالب اردوهای نیم روزه و یک روزه از نهمین جشنواره لاله‌های کرج به صورت رایگان بازدید کنند.

علیرضا عاقلی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ بیان داشت: مدارس مناطق مختلف استان البرز و شهرهای حومه می‌توانند در قالب اردوهای نیم روزه و یک روزه از نهمین جشنواره لاله‌های کرج به صورت رایگان بازدید کنند.


وی افزود: طی هماهنگی‌های بعمل آمده، مدارس می‌توانند در صورت تمایل پس از بازدید از نهمین جشنواره لاله‌ها، از اکو پارک محیط‌بان واقع در ارتفاعات حصار نیز بازدید بعمل آورند.


عاقلی توضیح داد: از ویژگی‌های کم نظیر پارک محیط‌بان، رهاسازی ١٠٠ رأس گیاه‌خوار از جمله حیواناتی نظیر گوزن، میش، قوچ گامیش، گور خرایرانی، شتر مرغ و لاما و بیش از یک‌هزار پرنده به علاوه تجهیز آن به دو سکوی بازدید، سالن قرنطینه مجهز به کلینیک دامپزشکی، سیلوی ذخیره علوفه و همه الزامات یک پارک استاندارد حیات‌وحش است.


وی با اشاره به افزایش نگرانی‌ها از وضعیت محیط زیست و هشدارهای مکرر کارشناسان این حوزه اضافه کرد: این موضوع، نیاز به دانش افزایی و آگاهی بخشی دانش‌آموزان در سطح نظام آموزش و پرورش را دو چندان کرده و با برنامه‌های فرهنگی از این دست و با ایجاد نگرش محیط زیستی می‌توان، در مسیر توسعه پایدار گام برداشت.


سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج به استقبال کم نظیر و مشارکت دانش‌آموزان در مراسم هفته درختکاری اشاره کرد و افزود: مراسم جشن روز درختکاری شهر کرج در اسفند ماه سال گذشته با حضور بیش از۷۰۰ دانش‌آموز کرجی در باغستان و حاشیه بزرگراه شمالی برگزار شد.


شایان ذکر است نهمین جشنواره لاله‌ها از ۱۰ فروردین لغایت ۲۰ فروردین به مدت ۱۰ روز از ساعت ۱۱ تا ۲۳ در باغ گل‌های پارک شهید چمران کرج پذیرای علاقه‌مندان و گردشگران می‌باشد.

بازدید رایگان یک روزه دانش‌آموزان از جشنواره لاله‌ها و اکو پارک محیط‌بان


منتشر شده در تاریخ ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =