روز شورا

شهردار کرج بر نقش تعیین‌کننده شوراها در اداره امور شهر تأکید کرد و این نقش را نشانه همفکری و مشارکت مردم در فعالیت‌های شهرداری دانست.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مهرداد کیانی ضمن تبریک روز تشکیل شوراها، این پارلمان محلی را محفلی برای هم‌اندیشی در خصوص امور شهر ارزیابی کرد که با حضور متخصصان و افراد شناخته شده و اثرگذار به بررسی ابعاد مختلف برنامه‌ها و طرح‌های شهرداری پرداخته و نیازهای شهر را نیز مورد توجه قرار می‌دهد.

کیانی، فرمان حضرت امام خمینی(ره) برای تشکیل شوراها را بسیار حکیمانه و آگاهانه توصیف کرد و گفت:‌ ایشان در نهم اردیبهشت ماه سال ۵۸ با هدف جلب مشارکت مردم و متخصصان، نسبت به صدور دستور تشکیل شوراها اقدام کرد.

شهردار کرج افزود: رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران، اعلام کردند که «جهت استقرار حکومت مردمی در ایران و حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش که از ضرورت‌های نظام جمهوری اسلامی است، لازم می‌دانم بی‌درنگ به تهیه آیین‌نامه اجرایی شورا، برای اداره امور محل شهر و روستا در سراسر ایران اقدام و پس از تصویب به دولت ابلاغ نمایید تا دولت بلافاصله به مرحله اجرا درآورد. »

وی ادامه داد: از این رو شوراها تشکیل شدند تا مجموعه بخش‌های نظام از جمله شهرداری‌ها با دیدگاه‌ها و نظرات مردمی اداره شده و از تک‌روی و تک صدایی در امور شهر، جلوگیری شود.

به گفته کیانی، شهر کرج نیز طی سال‌های گذشته و جاری از این نعمت و همکاری بی‌بهره نمانده و به وژه توانسته است در دوره ششم تشکیل شوراهای شهر گام‌های بزرگی برای کلانشهر بردارد که از جمله آن‌ها پیشرفت در حوزه فضای سبز و حمل و نقل ریلی است که از پیش نیازهای جدی توسعه شهرها به شمار می‌آید.

منتشر شده در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =