عاقلی

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: به کوشش کارشناسان این سازمان با ارائه مقاله، ۳۹ گونه گیاهی مقاوم به کم آبی در کرج شناسایی شد.

علیرضا عاقلی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: با توجه به تجارب کارشناسان و نتایج بعضی از طرح‌های تحقیقاتی بعضی از گونه‌های درختان و درختچه‌ها و گل‌های زینتی نسبت به موارد مشابه نیاز آبی کمتری دارند و به خشکی مقاوم‌تر هستند.


وی افزود: شرایط بسترهای کشت در نقاط مختلف شهر و استان‌ها متفاوت است و با توجه به کیفیت و کمیت آب و خاک هر منطقه نوع گونه گیاهی انتخاب شده برای مناطق مختلف شهرها نیز متفاوت است.


سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج بیان داشت: توسعه و ایجاد فضای سبز لازمه تولید هوای سالم و زیبایی محیط‌های شهری است. در اغلب کلانشهرها کمبود آب عامل اصلی محدودکننده توسعه فضای سبز می‌باشد. به همین دلیل شناسایی و انتخاب گونه‌های گیاهی مناسب و مقاوم به خشکی برای محیط‌های شهری که علاوه بر دارا بودن زیبایی امکان استقرار و سر سبزی را داشته باشند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


وی عنوان کرد: چنین گیاهانی می‌توانند با شرایط اقلیمی و خاکی متفاوت، بدون نیاز به تیمارهای خاص برای نگهداری و با آبیاری به نسبت کم مستقر شوند و با محیط‌های طبیعی سازگاری داشته باشند.


عاقلی گفت: در این مقاله که به کوشش کارشناسان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج (رضا موسوی فرد، مهشید فیروزبخت، حمیده آلیانی) تدوین شده با مطالعه موردی شهر کرج، شناسایی گونه‌های گیاهی مقاوم به کم آبی معرفی و بررسی شده است.


این مسئول ادامه داد: ۳۹ گونه گیاهی مقاوم به کم آبی در کرج که در این مقاله به آن پرداخته شده علاوه بر ارتقای فضای سبز شهری در استان البرز و شهر کرج می‌تواند در مصرف و مدیریت بهینه آب مؤثر باشد.

برای مطالعه این مقاله به فایل پیوست مراجعه نمایید

۳۹ گونه گیاهی مقاوم به کم آبی در کرج شناسایی شد



منتشر شده در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =