4

مدیر منطقه چهار شهرداری کرج، گفت: مدیریت شهری مصمم است فضای بهتری را برای شهروندان ایجاد کند و دراین راستا طرح‌های عمرانی متعددی در این منطقه در دست اجرا است.

حسین دقیقیان در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز؛ ضمن تشریح اهم اقدامات عمرانی این منطقه اظهار کرد: اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی تجلی عزم شهرداری در جهت توسعه و ارتقای زیرساخت‌های شهری است.


دقیقیان به پروژه خیابان طالقانی اشاره کرد و گفت: پروژه خیابان طالقانی غربی به طول دو هزارو ۴۰۰متر است که در حال حاضر عملیات خاک‌برداری و زیرسازی، بهسازی معابر، اجرای نهرو لوله‌گذاری و کانیو همچنین پیاده روسازی و آسفالت آن اجرایی شده است.


وی در ادامه بیان کرد: در راستای خدمات بیشتر به شهروندان در خیابان طالقانی و تکمیل این پروژه، بهسازی کوچه‌های منشعب به این خیابان از قبیل کوچه‌های قدس، آزادگان، بنفشه، درخشان و... در دستور کار قرار گرفت.


مدیر منطقه ۴ شهرداری کرج ضمن بررسی پروژه خیابان امام خمینی (ره) در محله اخترآباد تصریح کرد: عملیات هدایت آب‌های سطحی و روان آب‌ها از عوامل مهم اجرای جدول‌گذاری در این محدوده است که با هدف اصلاح جوی‌های  و رفع آبگرفتگی در زمان بارش‌ها که از مشکلات عمده شهروندان این محله بود صورت گرفته است.


این مسئول در رابطه با پروژه خیابان هفتم شمالی با اشاره به اینکه طول این پروژه دو هزار و ۳۵۹ متر است که فاز نخست آن ۹۰۰ متر می‌باشد، خاطر نشان کرد: این خیابان که یکی از معابر مهم دسترسی محله‌های منطقه به خیابان قزلحصار است عملیات اجرای نهر و لوله‌گذاری در فاز اول انجام و بیش از ۷۰ درصد زیرسازی آن جهت آماده‌سازی توزیع آسفالت صورت گرفته است.

وی سهولت تردد در معابر فرعی را از عمده شاخص‌های برنامه‌های عمرانی عنوان کرد و گفت: در این راستا عملیات جدولگذاری و هدایت آب‌های سطحی معابر در کوچه‌های یکم تا ششم غربی کوی فرهنگ، انجام و آماده عملیات توزیع آسفالت آن انجام شده است.


دقیقیان در مورد پروژه‌های پیاده روسازی در منطقه توضیح داد و بیان کرد: ایمنی و سهولت عابرین پیاده در پیاده روها همواره در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری است و به همین منظور پروژه پیاده روسازی محله ولیعصر(عج) بین خیابان دوم و سوم ضلع غربی بلوار ارم، بهسازی پیاده روها و محوطه پارک دریا، پیاده راه پیچک، پیاده روهای اطراف باغ سیب در بلوار ارم و خیابان دانش و همچنین جدول‌گذاری و پیاده روسازی خیابان‌های ۱۱۲ و ۲۰۰ انجام شده است.


وی، پروژه سرای محله اکبرآباد در باغ ترابی را گامی بزرگ درراستای ارتقا سرانه‌ی فرهنگی و فضای سبز منطقه عنوان کرد و گفت: سرای محله و سرای مطالعه از نیازهای اصلی در محله‌ها به شمار می‌رود.


این مسئول ادامه داد: بر این اساس تکمیل ساختمان اصلی، محوطه‌سازی و پیاده روسازی، ساخت آلاچیق، اصلاح و ساخت دیوارهای پیرامون محوطه، اجرای سیستم روشنایی در این پروژه اجرایی و در آینده نزدیک افتتاح شده و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.


دقیقیان پروژه کمربندی گلستان را که از معابر اصلی منطقه به شمار می‌رود بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: اجرای عملیات زیرسازی، تراش و روکش آسفالت، عملیات بهسازی و اجرای نهر و اتصال به چاه‌های جذبی از اقداماتی است که در این پروژه صورت گرفته است.


وی به دیگر اقدامات صورت گرفته در کمربندی گلستان به احداث پیست دوچرخه سواری اشاره کرد و گفت: پس از اجرای جاده سلامت در این کمربندی، اجرای پیست دوچرخه سواری به طول دو هزار متر در دستور کار قرار گرفت که بعد از جدولگذاری و زیرسازی این پیست عملیات آسفالت انجام شده ودر آینده نزدیک در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.


مدیر منطقه ۴ شهرداری کرج در ادامه صحبت‌های خود به پروژه ساختمان اداری عمران و خدمات شهری منطقه اشاره کرد و گفت: پس از تکمیل شدن بنای ساختمان، اجرای پارتیشن و نصب تجهیزات در این ساختمان به اتمام رسیده که پس از اجرای دیوارها و پیاده روها این ساختمان آماده خدمت‌رسانی به شهروندان خواهدبود.

منتشر شده در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =