مخزن تفکیک زباله

شهردار کرج با بیان اینکه مسأله پسماندها یکی از چالش‌های مدیریت شهری است، بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ در بین شهروندان تأکید کرد.

مهرداد کیانی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اشاره به اینکه مشکلات زیست محیطی یکی از اساسی‌ترین مسائل کنونی در شهرهای امروزی است، اظهار کرد: توسعه روز افزون شهرنشینی همراه با صنعتی شدن شهرها و در نهایت بهره‌برداری بی‌رویه از انواع مختلف منابع طبیعی موجب شده است تا مسأله پسماند به یکی از چالش‌های اساسی مدیریت شهری و محیط زیست تبدیل شود.


شهردار کرج در ادامه به نقش شهروندان در رابطه با مسأله پسماند اشاره کرد و بیان داشت: نقش شهروندان در زمینه تفکیک زباله از مبداء به عنوان مناسب‌ترین شکل بازیافت از اهمیت بالایی برخوردار است. زباله باید در منزل در قالب‌تر و خشک توسط خود مردم تفکیک شود و به ماموران جمع‌آوری تحویل داده شود و در این زمینه نیازمند فرهنگ‌سازی و همکاری نهادهای مدنی و شهروندی هستیم.


کیانی در پایان افزود: با توجه به ضرورت حفظ محیط زیست با فرهنگ‌سازی، آموزش عمومی و مشارکت اجتماعی شهروندان، اقدامات مثبتی در خصوص تفکیک پسماند از مبدا و فرهنگ‌سازی در زمینه تولید زباله کمتر صورت پذیرفته که در روزهای آینده در محلات حصارک و اسلام آباد کارگاه‌هایی باموضوع فرهنگ تفکیک زباله از مبدا برای شهروندان برگزار می‌شود.



منتشر شده در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =