مرجان فرهنگی

مدیر نظارت بر توسعه حریم شهر از برگزاری کارگاه آموزشی ثبت تخلفات و شکایات مردمی در اراضی حریم مناطق شهرداری کرج خبر داد.

مرجان فرهنگی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز اظهار کرد: حریم شهر قمستی از اراضی بلافصل پیرامون محدوده شهر به شمار می‌رود که جلوگیری از هرگونه دخل و تصرف غیرقانونی براساس سیاست‌های طرح جامع در آن ضروری است.


وی ادامه داد: ماهیت اراضی پیرامون شهر عمدتاً باغی، کشاورزی، جنگلی و به عنوان ذخیرگاه زیست محیطی و تنفسگاه شهر هستند و اتخاذ تدابیر مشخص به منظور صیانت و حفاظت از عرصه‌های واقع درآن از وظایف شهرداری‌ها است.


این مسئول در ادامه با اشاره به ایجاد امکان ثبت تخلفات و شکایات مردمی در اراضی حریم مناطق شهرداری کرج در درگاه ارتباط مردمی سامانه ۱۳۷ اظهار کرد: این اقدام با هدف توسعه خدمات الکترونیکی به شهروندان و همچنین استفاده از توان جمع سپاری در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در این اراضی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: ثبت تخلفات و شکایات مردمی در اراضی حریم شهر مناطق دهگانه از طریق سامانه ۱۳۷ در سال گذشته بصورت پایلوت در منطقه ۹ شهرداری کرج انجام شد و به زودی در سایر مناطق نیز اجرایی می‌شود.


مدیر نظارت بر توسعه حریم شهر گفت: کاربران سامانه ۱۳۷ پاسخگوی تماس‌های تلفنی و درخواست‌های شهروندان به منظور ثبت شکایات و تخلفات هستند و این تخلفات بدون فوت وقت پیگیری و رسیدگی می‌شود.


وی دربخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اهمیت امر آموزش و انتقال تجربه در اجرای قوانین شهری، از برگزاری کارگاه آموزشی برای مسئولین حریم مناطق و مامورین کنترل و نظارت خبر داد و گفت:‌امیدواریم با همکاری اداره کل بازرسی و سازمان فاوا، بهره‌برداری از طرح مورد انتظار از ابتدای خرداد ماه ۱۴۰۲ میسر و راهگشای حل برخی از مشکلات موجود باشد.


گفتنی است؛ بررسی قوانین و مقررات ناظر بر توسعه حریم شهر و فرآیند رسیدگی به تخلفات و ساخت و سازها در این اراضی، از جمله موضوعات مطروحه در این کارگاه بود.
 

منتشر شده در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =