عمار ایزدیار

سخنگو و نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج از اعلام آمادگی شورای شهر کرج را برای همکاری و توافقات لازم با شهرداری فردیس جهت انتزاع این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر کرج، عمار ایزدیار، پس از پایان یکصد و هفتمین جلسه رسمی شورا در جمع خبرنگاران اظهارداشت: یکی از موضوعاتی که در صحن شورا مطرح شد و در تباصر بودجه نیز مورد تاکید قرار گرفته بود، اخذ مجوز از کمیسیون فرهنگی شورای شهر برای اجرای برنامه های فرهنگی بود که با مجوزی که شورا به شهرداری کرج داد، بودجه سه دوازدهم شهرداری برای موضوعات فرهنگی به تصویب رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به نطق پیش از دستور رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر کرج در خصوص عدم همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در بازگشایی خیابان ۱۲ متری انقلاب حصارک افزود: مصوبه این پروژه در اسفند سال ۱۴۰۰ به تایید کمیته انطباق رسید اما همچنان یکی از مطالبات اصلی مردم منطقه حصارک، در پروسه توافق با اوقاف روی زمین مانده است که امیدواریم مسئولین مربوطه همکاری لازم را در به سرانجام رساندن این پروژه داشته باشند.

ایزدیار، تعیین تکلیف جرائم ماده صد اماکن مذهبی و مساجد را از دیگر موضوعات مطرح شده دانست و از تصویب آن خبر داد و عنوان کرد: مقرر شد مساجدی که دارای بدهی کمیسیون ماده صد هستند، با مراجعه به شهرداری، ‌ پرونده خود را تعیین تکلیف و پایانکار را اخذ کنند. موضوع دیگر مربوط به پرداخت هزینه صدور پروانه ملکی بود که توسط اداره کل مسکن و شهرسازی به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه واگذار و مقرر شد از محل ماده ۱۶ تامین اعتبار شود.

به گفته نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج، لایحه ای نیز در خصوص گرامیداشت مقام دختر به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) ارائه و تصویب و مقرر شد شهرداری کرج با همکاری دستگاه های ذیربط به صورت مشترک برنامه هایی را به این مناسبت در سطح شهر و برنامه شاخصی را به صورت متمرکز اجرا کند. اخذ مجوز اوراق برای حوزه حمل و نقل عمومی از دیگر موضوعات مهمی بود که امروز به تصویب شورای شهر رسید و مقرر شد دو هزار میلیارد تومان به قطار شهری اختصاص پیدا کند.

وی از اخذ ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی خبر داد و بیان کرد: این امر با سهم مشارکت ۵۰ درصدی دولت محقق می شود. ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مجموع اوراقی است که شورای شهر امروز اجازه اخذ آن را به شهرداری کرج داد و دوره بازپرداخت این اوراق، چهار سال است و با اجازه سررسید و اخذ کارمزدهای لازم از این محل در حوزه قطار شهری استفاده خواهد شد. عملا این اوراق در سال ۱۴۰۳ وارد حوزه قطار شهری و اتوبوسرانی می‌شوند.

ایزدیار با اشاره به طرح موضوع سند جامع فرهنگی در صحن شورا و با بیان اینکه مقرر شد موضوعات در کمیسیون فرهنگی مورد بحث و بررسی بیشتری قرار گیرند، اظهار کرد: یک لایحه نیز مربوط به ملکی بود که در حوزه شهرداری واقع شده است و در حساب فی مابین شهرداری کرج و فردیس خواهد بود. از همین تریبون، آمادگی شورای شهر کرج را برای همکاری و توافقات لازم با شهرداری فردیس جهت انتزاع این شهرستان اعلام می‌کنم.

سخنگو و نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه علیرغم تعیین اعضای شورای اسلامی شهر در کمیته انتزاع، فردیس تاکنون اعلام آمادگی نکرده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم در روزهای آتی شاهد اعلام همکاری مجموعه مدیریت شهری فردیس جهت تعیین تکلیف انتزاع این شهرستان و پرونده هایی که به واسطه این موضوع سال ها بلاتکلیف مانده اند باشیم.

منتشر شده در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =