محمدرضا خسروی - کراپ‌شده

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: شهروندان با تولید زباله کمتر به تولید پاک و مدیریت پسماند کمک کنند.

محمدرضا خسروی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: کاهش تولید زباله اولین قدم در مدیریت پسماند است.


وی به نقش فرهنگ‌سازی در این زمینه اشاره کرد و گفت: امروزه پسماندها به‌عنوان یک تهدید محیط زیستی است و ضرورت مدیریت آن فراتر از یک شهر و کشور است و کاهش تولید پسماند به‌عنوان یک راهکار اساسی و مهم که می‌تواند جنبه پیشگیری از بروز مشکلات باشد، نیاز به فرهنگ‌سازی همگانی و توجه ویژه شهروندان دارد.


رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج بیان داشت: توسعه پایدار نیز خود به این معنی است که فعالیت‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای به گونه‌ای اجرا شوند که همه جوانب در آن‌ها دیده شود و آثاری مخرب برای محیط زیست و انسان نداشته باشند.


خسروی گفت: در قانون جامع مدیریت پسماند، نقش هر کدام از این گروه‌ها یعنی مردم، سمن‌ها و مسئولین مشخص است و برای دستیابی به هدف، لازم است این قانون به درستی اجرا شود.


وی سبک زندگی امروزی و استفاده بی‌رویه از محصولات پلاستیکی را از دیگر دلایل افزایش زباله عنوان کرد و افزود: کیسه‌های پارچه‌ای به‌عنوان یک جایگزین مناسب و یک راهکار پیشگیرانه و کاهشی می‌تواند بسیار مؤثر باشد.


رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج تصریح کرد: شهروندان با تفکیک زباله‌ها از مبداء تولید، مثل جداسازی مواد پلاستیکی و غذایی یا خشک و تر از همدیگر، همکاری لازم را با عوامل اجرایی جمع‌آوری و انتقال پسماندها، داشته باشند.


خسروی در پایان افزود: سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج برنامه‌هایی در جهت مدیریت پسماند دارد که در دست بررسی است و امید می‌رود با کمک شهروندان و فرهنگ‌سازی مناسب بتوانیم این امر مهم را به نتیجه برسانیم.




منتشر شده در تاریخ ۱۴ تیرماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =