منعمی

دبیر شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر نقش آموزش در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی، گفت: آموزش همگانی با مشارکت جدی کلیه دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کاهش جرم موثر است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج؛ فاطمه منعمی در حاشیه یکصد و هفدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج که با حضور معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: تلاش در جهت پیشگیری از وقوع جرایم منحصراً در حوزه اختیارات قوه قضائیه نبوده و سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری به عنوان مدخل در امر مدیریت شهری می‌تواند نقش موثر و سازنده ای را ایفا کند.

دبیر شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: آموزش‌های همگانی می‌تواند پس از تأمین متون آموزشی متناسب با نیاز مخاطب از طریق رسانه‌ها از جمله صدا و سیما، فضاهای اطلاع رسانی شهری، مراکز آموزشی و ... انجام شود که با نا امن سازی محیط و موقعیت جرم برای مجرمین موجب کاهش تخلفات و افزایش ضریب امنیت اجتماعی و احساس امنیت در جامعه می‌شود.

منعمی با تاکید بر اینکه در جهت جلوگیری از وقوع جرم باید سطح آگاهی مردم از حقوق خود بالاتر رود، اذعان کرد: دستگاه‌های مرتبط با هدف هم‌افزایی فکری و اجرایی نسبت به تولید محتواهای آموزشی مورد نیاز جامعه اقدام کرده و نتایج آن برای مردم منعکس شود.

وی عنوان کرد: چنانچه دستگاه قضایی با جلب همکاری مردم و سایر ارکان همچون مدیریت شهری دامنه آموزش را به کوچکترین واحداجتماعی یعنی خانواده گسترش دهد، ایفای نقش پیشگیری در کنار اصلاح مقررات و قوانین عملی‌تر خواهد بود.

منعمی در پایان از آمادگی مدیریت شهری برای تعامل بیشتر با نهادهای مختلف در جهت انجام آموزش‌های شهروندی خبر داد و افزود: مراکز آموزشی مدیریت شهری و بوستان‌های سطح شهر می‌تواند در این راستا مورد بهره برداری قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =