چپردار

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: اینکه نامگذاری معابر، ساخت فیلم و مستند در معرفی رزمندگان، فرماندهان و شهدای کلان شهر کرج در دفاع مقدس را اولویت فرهنگی مدیریت شهری می دانیم.

به گزارش پایگا خبری کرج امروز و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج؛ جواد چپردار در یکصد و نوزدهمین جلسه رسمی شورای شهر در بررسی لایحه شهرداری اظهار داشت: با آنکه با ساخت و انتشار هر نوع فیلم در روایت خاطرات واقعی دوران دفاع مقدس و جان فشانی رزمندگان اسلام موافق هستم ولیکن با لایحه شهرداری در مشارکت و سرمایه گذاری در ساخت فیلم مطروحه مخالفم، چون اولویت شورای کلان شهر کرج در فراخوان ساخت فیلم یا مستند رزمندگان و فرماندهان شهید کرج با احصا خاطرات واقعی از زبان ایثارگران و فرماندهان جا مانده از کاروان شهدا و همرزمان لشگر ۱۰ سیدالشهدا (ع) و گردان های عملیاتی است.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: اینکه به اثر هنری یا فیلم دفاع مقدس مساعدتی شود، یک وجهی است، ولیکن معرفی رزمندگان شهید این شهر در این طرح یا فیلمنامه نقص دارد و حتی اصلاح آن با اولویت و تکالیفی که در شورای شهر کرج داریم، مغایرت دارد.

چپردار تصریح کرد: ما و نهادهای مربوط در این مسیر کوتاهی فاحش داشته ایم دلیل نمی شود به جای ساخت آثار فاخر، مرتبط و بر گرفته از خاطرات واقعی رزمندگان و به بهانه رساندن یک فیلم به جشنواره به کسب جایزه یا سرمایه گذاری اقدام یا اندیشه نماییم.

وی خاطرنشان کرد: به‌عنوان یک رزمنده کوچک از دوران دفاع مقدس که توفیق حضور در شورای اسلامی شهر کرج را یافته و خود یا مدیریت شهری را مدیون رزمندگان و شهدای گردان‌های عملیاتی این شهر در دوران دفاع مقدس می‌دانم، پیشنهاد می‌دهم تا در کنار نام گذاری معابر این شهر به نام سرداران و رزمندگان شهید، در ساخت فیلم و مستند یک فراخوان سراسری اعلام نماییم تا خاطرات افسانه‌ای و آسمانی رزمندگان مورد کنکاش بسیاری از کارگردان‌ها، تهیه کنندگان و سایر متولیان این حوزه واقع گردد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: بسیاری از شهدایی که این شهر به نام و خاطرشان همواره افتخار می‌کند، پتانسیل فیلم، مستند و سریال های بسیار فاخر تری را داشته که ارائه آثار بهتر و بیشتری را می‌طلبد.

چپردار یادآور شد: بنا داریم در شورای ششم با اهتمام مضاعف، اعتقاد راسخ به ماندگاری قصه های ایثار و شهادت و نیاز نسل جوان این تکلیف فرهنگی را با نهایت دقت، هوشمندی و جامع به سرانجام برسانیم و این فیلمنامه یا طرح محدود در لایحه شهرداری، مشمول تحقق این اولویت نیست.

منتشر شده در تاریخ ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =