• ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
  • کد خبر: 84036
خسروی سازمان مدیریت پسماند - کراپ‌شده

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: پویش «پاکبان محرم» با هدف ضرورت مشارکت مؤثر و داوطلبانه شهروندان در نهادینه ساختن الگوهای فرهنگی حفاظت از محیط‌زیست در سطح جامعه و کاهش آلودگی‌های محیط‌زیستی راه‌اندازی شد.

 محمدرضا خسروی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: هرساله با فرارسیدن ایام محرم و برپایی نذورات، استفاده بی‌رویه و بدون محدودیت از کیسه‌های پلاستیکی و ظروف یک‌بارمصرف افزایش می‌یابد که خسارت‌های آن متوجه انسان و محیط‌زیست است.


وی افزود: عزاداران حسینی در ایام محرم و صفر در هیئت‌های عزاداری، تکایا، مساجد و حسینیه‌ها هرچه بیشتر نسبت به حفظ پاکیزگی محیط زیست و سلامت عمومی جامعه اهتمام داشته باشند.


رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: پویش «پاکبان محرم» با هدف مشارکت مؤثر و داوطلبانه شهروندان در نهادینه ساختن الگوهای فرهنگی حفاظت از محیط‌زیست در سطح جامعه و کاهش آلودگی‌های محیط‌زیستی راه‌اندازی شد.


خسروی بیان داشت: استفاده از ظروف یک‌بارمصرف در میان شهروندان به‌ویژه در مناسبت‌هایی مانند ایام محرم، برای توزیع غذای نذری و چای و نوشیدنی در هیئت‌ها رواج پیدا کرده و متأسفانه برخی از شهروندان با ریختن این ظروف در معابر، علاوه بر آلودگی محیط شهری، به تولید بیش‌ از اندازه زباله‌های پلاستیکی نیز دامن می‌زنند، درحالی‌که این زباله‌ها تجدیدناپذیر هستند.


وی گفت: اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم در سطح شهر با هدف کاهش استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در کنار این پویش انجام می‌شود.


رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج ادامه داد: مسئولان هیئت‌ها و تکایا در جمع‌آوری این ظروف در محل توزیع، نظارت لازم را اعمال کنند. همانطور که پیشتر گفته شد، با توزیع نذورات در تکایا و پس از اتمام مراسم سوگواری، شاهد پراکندگی مواد غذایی نیم خورده هستیم. عدم جمع‌آوری به موقع مواد غذایی موجب رشد و نمو حشرات موذی و جوندگان خواهد شد.


خسروی در پایان گفت: از جوانان و خادمان حسینی جهت حضور در طرح پاکبانان محرم با شعار «پاکبان محرم» دعوت می‌شود در این پویش به مناسبت ایام سوگواری شرکت کرده و ضمن فرهنگسازی با مشارکت بالا برای شهری سبزتر مارا یاری رسانند.



منتشر شده در تاریخ ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =