فرزین فرشاد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج گفت: دوره آموزشی آرام‌سازی ترافیک جهت آشنایی رؤسای ترافیک مناطق و ایجاد وحدت رویه در اقدامات آرام‌سازی سطح شهر با محوریت اداره کل مطالعات و بررسی‌های ترافیک شهری برگزار و استانداردها و آئین نامه‌های مربوطه تشریح و مرور شد.

فرزین فرشاد در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ ضمن اعلام این خبر، اظهارکرد: آرام‌سازی ترافیک مجموعه‌ای از اقدامات است که اثرات منفی سرعت وسایل نقلیه موتوری را محدود کرده، رفتار رانندگان را متناسب با محیط اطراف تغییر داده و شرایط ایمنی را برای عابریان پیاده و دوچرخه‌سواران فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سهم قابل توجهی از تلفات تصادفات رانندگی ناشی از سرعت بالا و غیر مجاز وسایل نقلیه است، افزود: به طور قطع با کاهش سرعت وسایل نقلیه، آمار تصادفات و صدمات ناشی از آن به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

این مسئول با تأکید بر اینکه اقدامات آرام‌سازی به دو سطح تقسیم‌بندی می‌شود، گفت: مجموعه اقدامات آرام‌سازی سطح یک موجب افزایش هوشیاری و اطلاع از خطرات پیش روی شهروندان اعم از رانندگان و عابران پیاده می‌شود؛ این اقدامات در میزان حجم عبور وسایل نقلیه در معابر تغییر خاصی ایجاد نمی‌کند و تنها از نظر روانی احساس تغییر در محیط باعث آرامسازی ترافیک عبوری می‌شود.


وی در پایان یادآور شد: اقدامات سطح دو عمدتاً به صورت تغییر شکل‌های عمودی و افقی در سواره‌رو بوده و شامل مواردی مانند ایجاد انواع سرعتکاه، نقاط برجسته، باریک‌کننده‌های عرض معبر، جزایر ایمن، بن بست کردن خیابان‌های محلی و محدود کردن حرکات گردشی در تقاطعات است.

منتشر شده در تاریخ ۳ مرداد ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =