گزارش تصویری از اولین روز کارگاه مناسب‌سازی معابر شهری در باشگاه میلاد شهرداری کرج

اولین روز از پنجمین کارگاه مناسب‌سازی معابر شهری با حضور اساتید و کارشناسان ژاپنی در محل باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، هانیه وجیهه رئیس اداره آموزش شهرداری کرج با اعلام این خبر گفت: فرا گرفتن راهکارهای مناسب‌سازی فضاهای شهری در راستای استفاده همگانی تمامی شهروندان از امکانات شهری به نوعی موجب عدالت اجتماعی بیشتر در شهر می‌شود.

وجیهه افزود: در این کارگاه اساتید ژاپنی با همکاری و همراهی خود معلولان نسبت به پیاده سازی دانش موجود در پروژه ها اقدام می کنند. همین همراهی و حضور خود معلولین در کنار مدیران شهری موجب ایجاد حس تعلق به شهر  می‌شود.

رئیس اداره آموزش شهرداری کرج گفت: در این کارگاه با استفاده از تجربیات کشورهای پیشرو خصوصا ژاپن که در این زمینه توسعه یافته است و منطبق کردن این تجربیات با فضای واقعی شهر کرج می‌خواهیم به نقطه ای برسیم که شهر برای تمام شهروندان باشد و معلولین هم بتوانند به راحتی در شهر تردد کنند.

وی افزود:  اولین روز از این  کارگاه سه روزه با حضور اساتیدی از کشور ژاپن که مباحث مرتبط با مناسب سازی شهری را با  کارشناسان حوزه فنی و عمرانی شهرداری کرج و جمعی از شهروندان معلول در میان گذاشتند، در محل باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد. در روزهای آینده بازدید میدانی از برخی از پروژه‌های مناسب سازی معابر صورت می‌گیرد.  

منتشر شده در تاریخ ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =