• ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
  • کد خبر: 84303
محمدرضا خسروی

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: مدیریت پسماند و فرهنگ‌سازی کاهش تولید زباله در شهر، امری ضروری است.

محمدرضا خسروی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با بیان اینکه کاهش تولید زباله می‌تواند هزینه هنگفت امور پسماند را صرف توسعه شهر کند، اظهارکرد: کاهش تولید زباله، اولین گام در مدیریت پسماند است و یکی از راهکارهای کاهش، پرهیز از خرید اضافی است.

وی با اشاره به نقش فرهنگ‌سازی، گفت: امروزه پسماندها به‌عنوان یک تهدید محیط زیستی است و ضرورت مدیریت آن فراتر از یک شهر و کشور است و کاهش زباله به‌عنوان یک راهکار اساسی و مهم که می‌تواند جنبه پیشگیری از بروز مشکلات باشد، نیاز به فرهنگ‌سازی همگانی و توجه ویژه شهروندان دارد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج، سبک زندگی امروزی و استفاده بی‌رویه از محصولات پلاستیکی را از دیگر دلایل افزایش زباله عنوان کرد و افزود: کیسه‌های پارچه‌ای به‌عنوان یک جایگزین مناسب و یک راهکار پیشگیرانه و کاهشی می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر برنامه‌های آموزشی سازمان برای گروه‌های مختلف هدف، به صورت مستمر و تخصصی در حال انجام است اما در نظر داریم از همه پتانسیل‌های موجود ارگان‌های متولی امور فرهنگی مانند صدا و سیما، آموزش و پرورش و... استفاده کرده تا ضمن ارتقاء کمی و کیفی برنامه‌های آموزشی و فرهنگی، فرهنگ صحیح مدیریت پسماند در میان عموم شهروندان نهادینه شود.

خسروی در پایان گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج برنامه‌هایی در جهت مدیریت پسماند دارد که به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد و امید می‌رود با کمک شهروندان و ترویج فرهنگ شهروندی بتوانیم این امر مهم را به نتیجه برسانیم.


منتشر شده در تاریخ ۲۹ مردادماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =