بند ت

قائم مقام شهردار کرج در بیست و سومین جلسه کمیته تخصصی بند (ت) تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ کشورگفت: بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ پرونده ثبت درخواست شده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ افراسیاب شجاعی در بیست وسومین جلسه کمیته تخصصی بند (ت) تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ کشور که با حضور معاونین و مدیران کل ستادی عضو کمیته و مدیران مناطق ۱۰‌گانه شهرداری کرج برگزار شد؛ اظهارکرد: با توجه به فراخوان‌های عمومی متعدد و اطلاع‌رسانی برای آگاهی بخشی به شهروندان، حسب گزارش‌های مدیریتی بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ پرونده ثبت درخواست شده که تحت بررسی و در دست اقدام است.


شجاعی با اشاره به دستورالعمل بند ۲ ذیل بند ت تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور که به نقدی بودن عوارض و جریمه اشاره دارد، بیان داشت: ضروری است تا مالکان/ذینفعان ظرف مهلت باقیمانده جهت تعیین تکلیف پرونده‌های خود به مناطق مراجعه کنند. درغیر اینصورت پس از مهلت مقرر در قانون، رأی اعاده کمیسیون ماده صد اجرا خواهد شد.


شایان ذکر است، بند ۲ ذیل بند ت تبصره۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور اشاره دارد: «چنانچه ساخت و ساز صورت گرفته، برخلاف مفاد پروانه یا بدون پروانه ساختمانی بوده و لکن شهرداری، آن مستحدثات را از نظر اصول سه‌گانه فنی، بهداشتی و شهرسازی تأیید نماید، پس از احراز مالکیت مالک، وی موظف است علاوه بر عوارض صدور پروانه نسبت به بخش پرداخت نشده (که براساس نرخ روز توسط شهرداری محاسبه می‌گردد. ) جریمه بر مبنای هر متر مربع، به ترتیب بنای مسکونی دو برابر و بنای تجاری و اداری سه برابر ارزش معاملاتی سال ۱۴۰۲ (موضوع قانون مالیت‌های مستقیم) را تا پایان دی ماه ۱۴۰۲ مطابق برگه پرداخت صادرشده به حساب شهرداری واریز نماید، احکام صادر شده قطعی مبنی بر قلع و قمع با تأیید شهردار، با رعایت مفاد این قسمت به واریز نقدی عوارض بدل خواهد شد و در صورت عدم واریزی نقدی و صد در صدی(۱۰۰%) عوارض و جریمه تا تاریخ ۱۴۰۲/۹/۳۰ مجدداً به حکم اولیه باز خواهد گشت.

ثبت درخواست بیش از ۵۵۰۰ پرونده در شهر کرج

ثبت درخواست بیش از ۵۵۰۰ پرونده در شهر کرج

ثبت درخواست بیش از ۵۵۰۰ پرونده در شهر کرج

ثبت درخواست بیش از ۵۵۰۰ پرونده در شهر کرج


منتشر شده در ۴ مهرماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =