آیین «مهرپاک» در مدارس کرج

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: از مهرماه و بازگشایی مدارس، آموزش تفکیک پسماند از مبدأ با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج، "طرح مهرپاک" در مدارس آغاز شده است.

محمدرضا خسروی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اعلام آغاز "طرح مهرپاک" و آموزش تفکیک پسماند از مبدأ در مدارس، اظهار کرد: یکی از راه‌های مؤثر در مدیریت پسماند، آموزش و فرهنگ‌سازی جهت تفکیک پسماند از مبدا و جلب مشارکت شهروندان است.


وی افزود: بحث آموزش شهروندی یکی از مهمترین گام‌ها برای رسیدن به توسعه پایدار شهری بوده و آموزش صحیح از سنین پایه در راستای حفاظت از محیط زیست، نقطه عطفی در کاهش و حل معضل پسماند خواهد بود.


خسروی گفت: از آغاز بازگشایی مدارس تا کنون کارشناسان سازمان مدیریت پسماند با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج در ۶ مدرسه حضور یافته و تفکیک پسماند از مبدا را که یک مسئولیت اجتماعی است به دانش‌آموزان آموزش داده‌اند.


رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج، بیان داشت: پس از آموزش، به دانش‌آموزان کارت همیار پسماند (سفیر پسماند) داده شده و جهت تشویق و ترغیب آن‌ها هدیه‌هایی تقدیمشان می‌شود.



منتشر شده در تاریخ ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =