سند پهنه بندی

شهردار کرج گفت: تصویب سند پهنه بندی حریم شهر کرج نقش به سزایی در جلوگیری و کاهش برخی تخلفات در حریم شهر دارد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز مهرداد کیانی با اشاره به اینکه شهر کرج حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار حریم دارد، اظهار کرد: با پیگیری صورت گرفته توسط معاونت شهرسازی و معماری، سند پهنه بندی شهر کرج به عنوان یکی از اسناد لازم الاجرای طرح جامع به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسید.

وی با اشاره به اینکه با اجرایی شدن این سند، شاهد کاهش تخلفات در حریم شهری کرج خواهیم بود، افزود: بر اساس قانون، حفاظت و نظارت بر توسعه و ساخت و سازها در حریم شهری به عهده شهرداری است بنابراین این سند چهارچوبی را برای مدیریت اراضی حریم شهر کرج مشخص می‌کند.

کیانی اضافه کرد: این سند مرجع و ملاک برنامه‌های کوتاه مدت و کلیه اقدامات اجرایی و هرگونه فعالیت در طرح جامع خواهد بود.

شهردار کرج ابراز کرد: این سند حاوی نقشه‌ی پهنه بندی اراضی حریم و ضوابط و مقررات مربوطه است و به ترتیب شامل کارکردهای اصلی، کاربری و فعالیت‌های مجاز، مشروط و ممنوع در پهنه‌های پنج گانه‌ی حفاظت، مراتع، آبی، کشاورزی و اراضی طبیعی بدون پوشش است.

وی ادامه داد:  در این سند مطالعات مربوط به گسل و حریم‌های مربوطه، فرونشست و طرح حوزه آبریز رودخانه کرج به دلیل اهمیت موضوع گنجانده شده تا نظارت حداکثری در اراضی شهر صورت پذیرد.

شهردار کرج گفت: از این پس هرگونه اقدام در اراضی واقع در حریم شهر صرفاً بر مبنای پهنه های تعریف شده در سند مذکور خواهد بود و امید است تا از این رهگذر صیانت حداکثری از اراضی حریم به عنوان سرمایه ای ارزشمند برای شهر میسر شود.

منتشر شده در تاریخ ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =