علیرضا رحیمی

عضو شورای اسلامی شهر کرج ضمن تاکید بر این که نظام مهندسی نگاه اقتصادی به توافقات با مدیریت شهری نداشته باشد، خواستار شد منافع شهر و شهروندان مد نظر قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج؛ علیرضا رحیمی محمودآبادی در یکصد و سی و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج که با حضور اعضا و رئیس هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی استان البرز برگزار شد، ضمن عرض شادباش به مناسبت موفقیت گروه مقاومت فلسطین، به ظرفیت قابل توجه‌ای که در مجموعه حدود۲۳هزار نفری نظام مهندسی استان وجود دارد و یکی از ارکان اصلی توسعه شهری نظام مهندسی است، اشاره کرد و گفت: توقع ما در شورای ششم این است که بتوان از این ظرفیت استفاده بهینه کرد ولی آنچه که باید اتفاق می‌افتاد صورت نگرفته است.


 رحیمی با بیان اینکه باید توافقاتی بین نظام مهندسی استان و مدیریت شهری کرج صورت گیرد تا بتوان اقدامات مفیدی در جهت افزایش عمر مفید ساختمان در شهر انجام داد، یادآور شد: این قابلیت و این ظرفیت در شورا و مدیریت شهری وجود دارد و می‌توان از آن بهره گرفت.


 وی خاطرنشان کرد: باید همه سرمایه گذاران به انجام پروژه در مناطق بافت فرسوده ترغیب شوند و هیات مدیره سازمان نظام مهندسی نیز باید تخفیفات ویژه‌ای را در نظر بگیرند.


رحیمی در ادامه به تشکیل کارگروه‌های مشترک در خصوص مبحث ۱۹ که قانون آن سال گذشته ابلاغ شد، اشاره کرد و با یادآوری اینکه مقرر شد بر این اساس ساختمان‌های دارای برچسب انرژی ایجاد شود ولی پیگیری خاصی صورت نگرفت، اضافه کرد: در حال حاضر باید با سیاست‌های تشویقی و ایجاد کارگروه به اجرای این قانون کمک شود.


عضو شورای اسلامی شهر کرج بر لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز تاکید کرد و افزود: سازمان نظام مهندسی می‌تواند خط فکری ایجاد و در این زمینه راهکار ارائه کند.

منتشر شده در تاریخ ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۲
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =