پوستر نمایشگاه خوشنویسی

معاون شهردار و سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج از برگزاری آیین نکوداشت هفته ملی خوشنویسی و راه‌اندازی نمایشگاه آثار برجسته خطاطی خبر داد.

امیر اشتری در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اشاره به جایگاه هنر خوشنویسی البرز در کشور، اظهار کرد: استان البرز از دیرباز منطقه بروز و ظهور هنرها و آثار ماندگار هنری و تاریخی بوده و بسیاری از رشته‌های هنری مانند خطاطی در سطح ملی به عنوان هنرهای ماندگار و برجسته معرفی شده‌اند.


وی افزود: جلوه‌گری خوشنویسی البرز در آسمان هنر ایران در روزهای اخیر با ثبت ملی شیوه خوشنویسی شکسته نستعلیق به نام البرز جلای دیگری پیدا کرده است.

اشتری گفت: با فرارسیدن هفته خوشنویسی، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج در نظر دارد با همکاری انجمن خوشنویسان البرز و خانه هنرمندان کرج، همایش و نمایشگاه آثار استاد فقید درویش عبدالمجید طالقانی خوشنویش شهیر ایرانی و نابغه خط شکسته نستعلق را در روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه ساعت ۱۵ در محل خانه هنرمندان کرج برگزار کند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج بیان داشت: این مراسم با هدف نکوداشت این دستاورد پرأفتخار برای البرز و گرامیداشت اساتید فقید و برجسته این هنر کهن، نمایشگاه برگزار می‌شود که بدینوسیله از عموم هنرمندان عزیز کرج و البرز دوست داشتنی دعوت به عمل می‌آوریم تا در این آیین و برنامه باشکوه حضور بهم رسانند.


وی اضافه کرد:‌امیدواریم با همکاری تمامی دستگاه‌های متولی فرهنگ و هنر، گام‌های ماندگاری در زنده نگهداشتن هنرهای اصیل ایرانی برداشته شود.

ثبت ملی شیوه خوشنویسی شکسته به نام استان البرز/همایش و نمایشگاه آثار استاد فقید درویش عبدالمجید طالقانی


منتشر شده در تاریخ ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =