آژیر

سرپرست منطقه ۶ شهرداری کرج در برنامه زنده " نگاه مردم" جهت تشریح برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در این منطقه حضور یافت.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ محمد رضا آژیر با هدف تشریح اقدامات و ارائه گزارش از آخرین وضعیت پروژه‌ها و اقدامات منطقه با حضور در برنامه زنده تلویزیونی "نگاه مردم" ضمن تشریح برنامه‌های کاری منطقه، در خصوص پروژه‌های مهم شهرداری منطقه ۶ کرج توضیحاتی ارائه کرد.


محمدرضا اژیردراین گفتگوی تلویزیونی در مورد فعالیت‌های این منطقه در خصوص رفع ریشه‌ای مشکل روان آب‌ها در محله حصارک بالا که باعث معضلی برای شهروندان شده بود، اشاره کرد و افزود: با توجه به بافت قدیمی این محله و نبود استانداردسازی معابر، جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی از موضوعاتی است که به صورت جدی به آن پرداخته می شود.


آژیر عنوان کرد: مطالعات در خصوص هدایت آب‌های سطحی حدود ۲۰ سال است که در شهرداری کرج انجام شده و هرساله اقدامات مطلوبی در این خصوص اجرایی می‌شود و با توجه به اینکه با استاندارد مطلوب فاصله داریم تلاش خود را مضاعف کردیم تا زودتر به وضعیت مطلوب برسیم.

اجرای طرح بازآفرینی شهری در محلات کم برخوردار


سرپرست منطقه ۶ شهرداری کرج در ادامه توضیح داد: راه‌حل اصولی و ریشه‌ای برای حل مشکلات محله حصارک، بحث بازآفرینی شهری و رسیدگی به بافت فرسوده است.


وی گفت: اقدامات صورت گرفته در خصوص ساماندهی و مناسب‌سازی معابر بدون اصلاح جداره‌ها و رعایت اصلاحیه‌ها نتیجه مطلوبی نخواهد داد و فقط با بازآفرینی شهری و اقدامات ریشه‌ای می‌توان بسیاری از این مشکلات را مرتفع کرد.

حل مشکل پارکینگ در محله حصارک

آژیر در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: در مورد مشکل کمبود پارکینگ در محله حصارک هم ریشه اصلی در موضوع ساخت ساز غیر مجاز یا ساخت و ساز در بافت فرسوده است که در این نوع بافت‌ها ضوابط خاص باید رعایت شود و اقدامات باید با نیازسنجی صورت گیرد.


وی عنوان کرد: همانطور که مردم و شهروندان حقوقی دارند به نسبت نیز مدیریت شهری نیز حقوقی دارد و سازنده‌ای که پروانه ساختمانی را از شهرداری می‌گیرد باید مطابق پروانه و نقشه‌هایی که به وی ابلاغ شده و مورد تائید شهرداری بوده ساختمان‌سازی را انجام بدهد. اما بعضا شاهد تخلفاتی هستیم که موجب مشکلات متعددی می‌شود.

برای نظافت محلات نیازمند همراهی شهروندان هستیم


محمد رضا آژیر در خصوص موضوع بهداشت محیط و جمع‌آوری زباله و نظافت عنوان کرد: متأسفانه در این خصوص در شرایط حداقلی هستیم و تمام تلاش منطقه این است که به سمت شرایط حداکثری برود.

این مسئول عنوان کرد: به منظور بهبود وضعیت در محلاتی مثل حصارک بالا و حیدرآباد به دلیل تراکم بالای جمعیت و ارائه خدمات مطلوب به همراهی شهروندان نیازمندیم.

بهبود وضعیت اتوبوس و تاکسی در منطقه ۶

سرپرست منطقه ۶ کرج در خصوص گلایه و مشکلات اتوبوسرانی و تاکسی در منطقه ۶ صحبت کرد و افزود: در خصوص اتوبوسرانی با توجه به اینکه ظرفیت اتوبوس‌ها در چند سال گذشته بسیار کم شده، طبیعتا برخی از محلات را نمی‌توانیم تحت پوشش ناوگان حمل و نقل عمومی داشته باشیم ولی درخصوص تاکسیرانی، تردد تاکسی‌ها در محله کاملاً مرتب و منظم در حال انجام است.


وی ادامه داد: همچنین طی مذاکره با معاون حمل و نقل شهرداری کرج با توجه به تغییر جمعیتی و توسعه‌ای که در برخی از محلات ما اتفاق افتاده مطالعات جدید برای تاکسیرانی و اتوبوسرانی صورت گرفته تا بخش عمده از مشکلات شهروندان حل شود.

اتصال بلوار سرداران گمنام به بلوار خوارزمی


سرپرست منطقه ۶ شهرداری کرج با اشاره به اقدامات صورت گرفته در پروژه اتصال بلوار سرداران گمنام به خوارزمی عنوان کرد: عملیات خاکبرداری در این پروژه در حال انجام است و طی توافقی که با ارتش در خصوص تملکات معارضین این پروژه صورت گرفت این مسیر در حال پیشرفت است و ظرف چندماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

منتشر شده در تاریخ ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۲
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =