پیام جوادیان مدیرعامل سازمان سیما منظر قم و دبیر کمیته سیما منظر کلانشهرهای کشور

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: کلانشهر کرج الگوی مناسبی در حفظ و نگهداری فضای سبز محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، پیام جوادیان در سی و یکمین نشست کمیته سیما منظر کلاشهرهای کشور که به میزبانی شهر کرج برگزار شد، اظهار کرد: کلانشهر کرج الگوی مناسبی در حفظ و نگهداری فضای سبز محسوب می‌شود.


دبیر کمیته تخصصی سیما، منظر و فضای سبز کلانشهرهای کشور با بیان اینکه نشست کلانشهرها فرصت مناسبی برای تدوین و بازنگری قوانین فضای سبز است بیان داشت: این گونه نشست‌های کاربردی علاوه بر موارد مذکور باعث انسجام و همبستگی بین کلانشهرها و زمینه ساز مناسبی در راستای تبادل تجربیات و همچنین ارائه راهکارهای نو به منظور از میان برداشتن چالش‌های پیش روی فضای سبز محسوب می‌شود.


مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم از تمامی مدیران که اهتمام خود را برای حل مشکلات و بازنگری در قوانین به کار می‌برند تشکر و قدرانی کرد و افزود: تشکیل و فعالیت کارگروه‌های تخصصی با همین هدف ایجاد شده و امیدواریم با پیگیری و اصلاح آئین نامه‌ها شاهد کاهش مشکلات شهر و شهروندان در حوزه فضای سبز باشیم.


دبیر اجرایی نخستین همایش ملی راهبردهای توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر، کمبود منابع آب خام فضای سبز کشور را، چالش جدی مدیریت شهری کلانشهرهای ایران معرفی کرد و افزود: بررسی روش برآورد و ایرادات فهرست بهای فضای سبز و نحوه پرداخت حق النظاره چاه‌های آب فضای سبز یکی از مهمترین اهداف نشست کلانشهرها است.


وی با بیان اینکه انتظار ما از وزارت کشور و سایر نهادهای بالادستی تسهیل در پیشنهادات رسیده از طرف دبیرخانه کمیته سیما منظر کلان‌شهرهای کشور است، اضافه کرد: تغییر در اساسنامه و مدل اجرایی ماده ۸۴ و ۵۴ ضروری به نظر می‌رسد و با ساختار فعلی نمی‌توانیم به موفقیت برسیم و باید هرچه سریع‌تر ساختار کاربردی و جدیدی را ایجاد کنیم.



منتشر شده در تاریخ ۴ آذرماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =