حسین کمالی دهقان

مدیر منطقه ۵ شهرداری کرج با تأکید بر اهمیت توجه به رعایت مسائل ایمنی در تقاطع‌های معابر، از اصلاح هندسی، تجهیز و ایمن‌سازی بلوار گلزار غربی خبر داد.

حسین کمالی دهقان در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛   با تأکید بر ضرورت توجه به رعایت مسائل ایمنی وسهولت در تردد در معابر اصلی، گفت: اصلاح هندسی در معابر از جمله بخش‌های ضروری در شبکه تردد شهری هستند که با هدف کنترل ترافیک وسهولت در تردد وایمنی شهروندان با بررسی کارشناسان ترافیک شهری مورد اجرا قرار می‌گیرد؛ به همین منظور رعایت اصول ایمنی، تجهیز و تقویت معابر شهری، کاهش ترافیک، تردد آسان، و... از بیشترین گزینه‌های رفع مشکلات شبکه معابرشهری به شمار می‌روند.


کمالی دهقان با اشاره به بهسازی و اصلاح هندسی بلوار گلزار غربی، افزود: عملیات بهسازی و اصلاح هندسی پروژه بلوار گلزار غربی با اقداماتی از جمله جمع آوری جداول رفیوژ میانی، طراحی و اجرای دور برگردان، زیرسازی محل اجرای پروژه یادشده، اصلاح ورودی و خروجی از بلوار جهت روان‌سازی، رفع مشکل ترافیکی پل سوم خرداد به سمت چهار راه گلزار و... انجام شده است.


وی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه یاد شده جهت کاهش بار ترافیکی بلوار گلزار، و استفاده بهینه در تردد خودروها در نظر گرفته شده است، ولی در این تقاطع با طراحی بلوک عابر پیاده و گذرگاه ویژه معلولین و جانبازان سعی شده بستر مناسبی به منظور توجه به مسائل ایمنی و سهولت تردد معلولین جسمی و حرکتی نیز در نظر گرفته شود.


این مسئول با تأکید بر نقش مؤثر علائم ترافیکی در تأمین ایمنی شهروندان، به تمهیداتی که در راستای آماده‌سازی، تجهیز و ایمن‌سازی تقاطع در دست اقدام است، اشاره کرد و افزود: اقداماتی از جمله عملیات حفاری و فونداسیون برای نصب پایه چراغهای راهنمایی، خط کشی عابر پیاده، جانمایی و نصب تابلوهای راهنمای مسیر، نصب چشم گربه‌ای قبل از تقاطع برای انعکاس نور در شب برای دید بهتر مسیر و... به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.  


وی در پایان افزود؛ حوزه عمران منطقه ۵ در تلاش است با اجرای پروژه‌های متعدد در رفاه و توسعه شهری گام‌های موثری بردارد و رضایتمندی شهروندان را جلب نماید.  

منتشر شده در تاریخ ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =