سم پاشی درختان کهنسال - کراپ‌شده

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از آغاز عملیات محلول‌پاشی نوبت اول زمستانه درختان کهن‌سال خصوصاً گونه چنار با هدف دفع آفات و مبارزه با بیماری‌های گیاهی در مناطق دهگانه سطح شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، پیمان بضاعتی پور با اشاره به آغاز عملیات سم‌پاشی و محلول‌پاشی زمستانه درختان از احیا درختان کهن‌سال و رسیدگی بیشتر به این گنجینه‌های ارزشمند خبر داد و گفت: حفظ و نگهداری درختان از انواع آفت‌ها ضروری است.

وی گفت: اجرای این عملیات در دو نوبت اواخر پاییز و زمستان اجرایی می‌شود و برای تمامی درختان سطح شهر خصوصاً درختان کهن‌سال و گونه چنار امری ضروری است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج توضیح داد: در محلول‌پاشی زمستانه، درختان کهن‌سال خصوصاً گونه‌های چنار مشکوک به بیماری با نظارت این سازمان و با استفاده از قارچ‌کش بُردو، محلول‌پاشی خواهند شد.

بضاعتی پور با اشاره به اینکه محلول بُردوفیکس اثرات ماندگار و مطلوبی ازجمله کاهش خطر سرمازدگی را برای درختان موجب می‌شود، افزود: ترکیبات این محلول ارگانیک بوده و اثر سوئی ندارد و مواد باقی‌مانده از تجزیه آن‌هم سازگار با محیط‌زیست است.

وی افزود: محلول مذکور به دلیل چسبندگی بالا و تثبیت شدن به‌صورت کمپلکس حتی پس از بارش‌های طولانی روی بافت گیاه باقی می‌ماند و درختان را از آفت و بیماری قارچی خصوصاً (شانکر) مصون نگه می‌دارد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج بابیان اینکه عملیات محلول‌پاشی با خودرو بالابر صورت می‌گیرد، افزود: برای انجام بهتر محلول‌پاشی‌ها یک نفر کارشناس فضای سبز مجهز به تجهیزات ایمنی به‌صورت فعال به‌عنوان ناظر بر کیفیت عملیات سم‌پاشی و رفع عیوب احتمالی در کنار پیمانکار مناطق دهگانه حضور دارد.

بضاعتی پور با تأکید بر اینکه تمامی درختان کهن‌سال شهر به‌صورت مستمر پایش می‌شوند، افزود: عملیات سم‌پاشی و محلول‌پاشی و رسیدگی به این درختان مبتنی بر دانش گیاه‌پزشکی و زیر نظر واحد حفظ نباتات و کنترل آفات سازمان برای جلوگیری از زوال درختان انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =