احمدی پرگو

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج از طراحی ایستگاه‌های متروی کرج متناسب با اقلیم بومی خبر داد.

احداله احمدی پرگو در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز به اهمیت ایستگاه‌های مترو به‌عنوان نقاط اتصال دو فضای شهری (بافت شهری و شبکه زیرزمینی مترو) اشاره کرد و گفت: نقاط ورودی نقش مهمی در منظر شهر ایفا می‌کند و نواحی اطراف خود را از جنبه‌های کالبدی عملکردی، حمل‌ونقل، مسائل اقتصادی، اجتماعی و پدافند غیرعامل تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: نقاط شاخص عملکردی با تغییرات هدفمند در نواحی اطراف خود می‌تواند علاوه بر ارتقای کیفی فضاهای شهری در شکل‌گیری فضاهای با هویت به‌عنوان الگوی ساماندهی منظر نیز ایفای نقش کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج در بخش دیگری به تشکیل جلسه‌ای در این خصوص با حضور احد رسولی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری و بافت‌های فرسوده شورای شهر کرج و رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی،  اعضای کمیته نما ستاد مرکزی و مشاور تهیه‌کننده طرح اشاره کرد و گفت: در این جلسه کلیات طرح تصویب و مقرر شد اصلاحات و ایرادات مطرح شده توسط اعضای کمیته نما در طرح پیشنهادی مربوط به هرکدام از ایستگاه‌ها اصلاح و متعاقبأ اجرا شود.

احمدی پرگو گفت: هدف از بررسی طراحی ایستگاه‌ها بررسی آن‌ها متناسب با زمینه و مشکلات موجود سایت و دستیابی به طرحی با هویت و همساز با اقلیم بومی و منطقه شهر کرج است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =