رحیمی

نایب رئیس شورای شهر کرج با اشاره به اینکه طرح تفصیلی در دوره های قبلی کالبد محور و خودرو محور بوده است، گفت: در این طرح انسان و محیط زیست محور بودن لحاظ شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علیرضا رحیمی در جلسه بررسی طرح تفصیلی جدید که با حضور برخی اعضای شورا و معاون شهرسازی و مدیران کل حوزه شهرسازی و مشاوران طرح تفصیلی برگزار شد، اظهار داشت: طرح تفصیلی موضوع مهمی است که سرنوشت مردم و مدیریت شهری در حوزه زندگی شهری را تعیین می کند یعنی جهات حرکت مدیریت شهری را می بیند و مستقیما با اقتصاد و روح و روان مردم درگیر است.

وی افزود: بر همین اساس تدوین طرح تفصیلی باید با نگاه رفع نیازهای شهر و شهروند صورت گیرد و ضروری است تا مباحث تبیین شده از سوی مشاوران، در کمیسیون شهرسازی به بحث و بررسی گذاشته شود و نظرات اعضای شورا در این زمینه دیده شود تا طرح و پروژه قابل دفاعی داشته باشیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه متاسفانه طرح تفصیلی از سال ۹۳ آغاز شده و تا کنون به طول انجامیده است، گفت: امروز نباید به دنبال بازنگری و رفع مغایرت ها باشیم و با توجه به اپیدمی ها و سبک زندگی مردم همچنین شرایط اقتصادی شهری و کشور باید توجه ویژه ای در حوزه نیازهای شهری و مردمی داشته باشیم و با افق جدید در دهه اول ۱۴۰۰ صورت پذیرد. نباید مجددا با تصویب طرح تفضیلی جدید دنبال رفع مغایرت ها و نواقص طرح برویم.

رحیمی با تاکید بر جلوگیری از کارهای روتین و کلیشه ای از سوی مشاوران طرح تفصیلی اظهار داشت: کسری های سرانه های خدماتی و رفاهی و بی عدالتی هایی در توزیع خدمات مربوطه به رفاه مردم در محلات مختلف شهری مخصوصا محلات کم برخوردار وجود داردو مشاور باید به معنی واقعی به دنبال بر طرف کردن این معضلات باشد.

وی توزیع سرانه های ورزشی، فرهنگی و فضای سبز، رفاهی گردشگری و آموزشی را از جمله نیازهای اصلی شهر در محلات کم برخوردار ذکر و عنوان کرد: سیاست اصلی مدیریت شهری در دوره کنونی توزیع عادلانه خدمات است تا بتوانیم نابرابری در محلات را در بازه زمانی پنج ساله تا حد امکان برطرف کنیم.

نایب رئیس شورای شهر کرج توجه به پهنه های امن خانگی، انسان مداری، محوریت پیاده مداری، رفاه شهروندان در حوزه های حمل و نقل و بهره گیری از روش های مدرن و نگاه های اسلامی و دینی در معماری شهری را از جمله موارد ضروری در تدوین طرح تفصیلی دانست و اضافه کرد: این طرح باید از ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و کالبدی برای شهر و شهروندان امن باشد.

وی ادامه داد: همچنین شناخت پتانسیل در شهر کرج و جهت دهی در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و توسعه عمودی به جای افقی شهر، حفظ حریم فضای سبز شهری از جمله موضوعاتی است که باید عوامل دست اندرکار برنامه ریزی کنند.

رحیمی مقابله با بی عدالتی در حوزه شهری را شعار شورای ششم عنوان و اضافه کرد: اصلی ترین اولویت و سیاست در این دوره از شورا از بین بردن فاصله ارائه خدمات در محلات برخوردار و کم برخوردار بوده و امید است تا پایان دوره شاهد تحقق این مهم در شهر کرج باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =