رادیو البرز - کراپ‌شده

شهردار کرج گلایه شهروندان درباره وضعیت نابه‌سامان ساخت‌وسازهای غیرمجاز را به‌حق دانست و گفت: ساخت‌وساز غیرمجاز معضلی چندوجهی است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مصطفی سعیدی سیرائی صبح امروز با حضور در برنامه رادیویی «البرز من سلام» با اشاره به اینکه تمرکز شهرداری کرج بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به‌ویژه بزرگراه شمالی و قطار شهری معطوف است، اظهار کرد: بناشده هر هفته جلسه‌ای با حضور استاندار البرز برای بررسی میزان پیشرفت، مشکلات و راه‌های تأمین منابع مالی بزرگراه شمالی برگزار شود، تا سرعت تکمیل این پروژه افزایش یابد.

وی بابیان اینکه تکمیل پل B۱ و B۰ در اولویت کاری شهرداری در مسیر تکمیل پروژه بزرگراه شمالی است، افزود: برخی تجهیزات پل B۱ باید از خارج وارد شود که دستور خرید آن‌ها صادرشده است.

شهردار کرج ادامه داد: امیدواریم با حمایت و دستور مستقیم استاندار البرز، شهرداری بتواند اضافه درآمدهای خود در بحث صدور پروانه‌های تک نقشه‌ای را در بزرگراه شمالی هزینه کند.

سعیدی سیرائی در خصوص آخرین وضعیت پروژه قطار شهری کرج هم توضیح داد: از یک ماه گذشته تاکنون با حضور اعضای شورای شهر چهار بازدید از این پروژه انجام و چالش‌های آن به‌طور کامل احصاء شده است.

وی ابراز کرد: تلاش مجموعه مدیریت شهری این است که هر چه زودتر ایستگاه‌های F تا K را برای انجام تست گرم آماده‌سازی کند.

شهردار کرج افزود: اگر مسئولان حمایت کنند و حدود ۴۵۰ میلیارد تومان به‌قطار شهری کرج تزریق شود، شاهد تسریع در تکمیل این پروژه و پایان انتظار چندین ساله شهروندان در این خصوص خواهیم بود.

ساخت‌وساز غیرمجاز معضلی چندوجهی است

سعیدی سیرائی در بخش دیگری به معضل ساخت‌وسازهای غیرمجاز در کرج اشاره کرد و گفت: ساخت‌وساز غیرمجاز مشکل همه کلان‌شهرهای کشور است و تنها به کرج محدود نیست.

وی اضافه کرد: این معضل را باید از دو زاویه بررسی کرد؛ اول ساخت‌وسازهای غیرمجاز در مناطق حاشیه‌ای که طی چند دهه گذشته افزایش قابل‌توجهی داشته است.

شهردار کرج توضیح داد: در سال‌های گذشته عده زیادی با هدف یافتن شغل، کسب درآمد بهتر و خانه‌دار شدن به مناطق حاشیه‌ای کرج مهاجرت کرده‌اند. با توجه به اینکه در مناطق حاشیه‌ای هزینه خرید مسکن تفاوت زیادی با مناطق مرکزی شهر دارد، کسانی که از تمکن مالی کمتری برخوردار هستند، برای خانه‌دار شدن چاره‌ای جز سکونت در مناطق حاشیه‌ای ندیده‌اند.

سعیدی سیرائی گفت: ساخت‌وساز غیرمجاز تنها در مناطق حاشیه‌ای و توسط  قشر کم‌درآمد انجام نمی‌شود و در کلان‌شهر کرج به‌وفور شاهد این نوع ساخت‌وساز توسط صاحبان سرمایه‌ای هستیم که برای کسب درآمد بیشتر تخلف می‌کنند.

به گفته وی گلایه شهروندان در خصوص وضعیت نابه سامان ساخت‌وسازهای غیرمجاز به‌حق بوده و شهرداری به دنبال این است که با راهکارهایی این تخلفات را به حداقل برساند.

شهردار کرج تأکید کرد: البته نباید فراموش کنیم ساخت‌وساز غیرمجاز در قانون جرم تلقی نمی‌شود و همین برخورد قاطع با این پدیده را مشکل کرده است.

تلاش شهرداری برای عدم غافلگیری در زمان بارندگی‌

سعیدی سیرائی در ادامه به آمادگی شهرداری کرج برای مدیریت بارش‌های آتی اشاره کرد و گفت: می‌پذیریم اجرای غیر کارشناسانه برخی طرح‌های عمرانی، عدم تکمیل کلکتورهای جمع‌آوری آب‌های سطحی در برخی مناطق و ساماندهی نامناسب کانال‌های آب در سال‌های گذشته باعث شده برخی مناطق شهر در زمان بارندگی با مشکل آب‌گرفتگی مواجه شوند.

وی توضیح داد: در تلاش هستیم نواقص موجود در این زمینه را رفع کنیم تا در بارندگی‌های پیش رو غافلگیر نشویم.

شهردار کرج افزود: مدیران همه مناطق در بارندگی‌های اخیر در معابر و خیابان‌های شهر حضور داشتند تا در کمترین زمان مشکلات ایجادشده را مرتفع کنند.

فرایند تبدیل وضعیت ایثارگران در حال انجام است

سعیدی سیرائی در ادامه با اشاره به اینکه فرایند تبدیل وضعیت تبدیل وضعیت خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در حال انجام است، گفت: شهرداری کرج طبق دستورالعمل ابلاغی برای عملیاتی کردن دستورالعمل و بخشنامه مربوطه باهدف تسریع در فرایند تبدیل وضعیت این عزیزان اقدامات متعددی صورت داده است.

وی ادامه داد:  تبدیل وضعیت این افراد نیاز به طی فرایند اداری مثل استعلام تحصیلی، سوابق بیمه‌ای، سوابق ایثارگری و ... است و تلاش می‌کنیم تا پایان سال به نتیجه برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =