جواد چپردار - کراپ‌شده

رئیس شورای شهر کرج موضوع هوشمند سازی شهر را بسیار حائز اهمیت دانست و از مسئولان خواست این مهم را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای شهر کرج جواد چپردار این موضوع را در جلسه تلفیق عصر روز شنبه ششم آذرماه که به موضوع متمم بودجه سال ۱۴۰۰ می‌پرداخت، عنوان کرد.

وی بابیان اینکه اهمیت و حساسیت دیتاسنتر بر هیچ‌کس پوشیده نیست، از واگذاری هم‌زمان دو مسئولیت به رئیس سازمان به‌عنوان یک آسیب یادکرد که موجب کاهش تمرکز وی بر فعالیت‌ها خواهد شد.

رئیس شورای شهر کرج همچنین میزان بودجه تعیین‌شده برای هوشمند سازی در سال جاری و متمم بودجه ۱۴۰۰ را نشانه دیگری از عدم توجه کافی به حساسیت موضوع هوشمند سازی و دیتاسنتر ارزیابی کرد و گفت: نبود بودجه مناسب و اقدامات مؤثر در این حوزه نقصی جدی برای مدیریت شهری به شمار می‌آید.

چپردار از امکان دریافت مشارکت‌های بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های مرتبط با این حوزه یادکرد.

وی که سابقه فعالیت در موسسه سرم‌سازی واکسن را در کارنامه خود دارد، موضوع توجه به واکسن‌سازی را مشابه اهمیت هوشمند سازی دانست و ادامه داد: درگذشته بسیاری از سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها به موضوع تحقیقات و ساخت واکسن توجهی نشان نمی‌دادند اما با ورود کرونا به کشور و بحرانی که از شدت این بیماری حاصل شد، بسیاری از مردم و مراکز متوجه اهمیت و جایگاه موسسه و موضوع ساخت واکسن شدند.

رئیس شورای شهر کرج بیان کرد: در این زمان بود که بسیاری دریافتند پرداخت اعتبار به این گونه بخش‌ها و مؤسسات، نه‌تنها هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه‌گذاری است.

چپردار تأکید کرد: جایگاه مرکز اطلاعات شهرداری کرج نیز همین‌طور است و باید با اختصاص اعتبارات مناسب از آن صیانت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه یکی از بخش‌هایی که باید در اولویت بودجه‌ای مدیریت شهری قرار گیرد سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و موضوع هوشمند سازی شهر است که امیدواریم با اختصاص بودجه مناسب به این بخش، توجه ویژه شورا به موضوع، مدنظر مسئولان اجرایی شهر قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =