محمودی نژاد

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج از تمهیدات لازم برای حضور زائران اهل قبور و شهروندان در روز پنجشنبه آخر سال و برگزاری این آیین دیرین در آرامستان بهشت سکینه(س) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، محمد محمودی نژاد در نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی حضور شهروندان در روزهای پایانی سال به‌خصوص پنجشنبه آخر سال، اظهار کرد: زیارت اهل قبور در آخرین پنجشنبه سال یکی از رسوم و آیین‌های دیرینه است که همه‌ساله شهروندان به‌خصوص خانواده‌های عزادار برای زیارت اهل قبور و نثار فاتحه به روح عزیزانشان به آرامستان ها مراجعه می‌کنند اما طی دو سال گذشته و شیوع ویروس کرونا این آیین با چالش‌ها و محدودیت‌هایی مواجه شده است.

وی افزود: درواقع طی دو سال گذشته تعداد کثیری از همشهریان، عزیزان خود را در اثر بیماری کرونا ازدست‌داده و با توجه به تعطیلی آرامستان‌ها، بسیاری از خانواده‌ها امکان زیارت اهل قبور در ایام پایانی سال‌های ۹۸ و  ۹۹ را نداشته‌اند.

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج ادامه داد: در این راستا پیش‌بینی می‌شود روزهای پایانی سال، زائرین بیشتری برای به‌جا آوردن این رسم کهن به گلزار شهدای بهشت سکینه (س) مراجعه کنند که باید برای این حضور و کنترل جمعیت برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

محمودی نژاد یادآور شد: بر این اساس و باهدف حفظ آسایش، مدیریت ترافیک داخلی محدوده، سهولت تردد در دسترسی‌های اصلی و بزرگراهی و درنهایت دریافت خدمات مطلوب‌تر به زائرین اهل قبور، سازمان اقدام به تعیین مسیر رفت‌وبرگشت، پارکینگ‌های مختلف در محوطه آرامستان، استقرار نیروهای انتظامی و پلیس راهور و ... می‌کند.

وی اعلام کرد: در این راستا آرامستان بهشت سکینه (س) از روز چهارشنبه بیست و پنجم اسفند تا یکشنبه بیست و نهم اسفند ۱۴۰۰ از ساعت ۵ صبح الی ۲۰ پذیرای زائرین اهل قبور است که از تمامی شهروندان در خواست می‌شود در صورت امکان زیارت خود را در ساعات و روزهای کم تردد برنامه‌ریزی کنند.

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج ادامه داد: از شهروندان درخواست می‌شود که حتی‌المقدور قبل از عزیمت به آرامستان بهشت سکینه (س) از طریق اپلیکیشن های ترافیکی و یا شماره‌گیری کد دستوری #۱۵۳۰*۶۶۵۵* از آخرین وضعیت تردد و ترافیک محدوده اطلاع یابند.

محمودی نژاد گفت: زائران اهل قبور جهت ورود، خروج و حضور در قطعات، به تابلوهای ترافیکی، علائم و نقشه‌ها در داخل محوطه و خیابان‌های آرامستان بهشت سکینه (س) توجه کنند تا مشکلی در تردد سایر وسایل نقلیه به وجود نیاید.

وی همچنین گفت: یکی از نکات مهمی که زائران اهل قبور باید به آن توجه کنند این است که توقف خودروها به‌صورت دوبله اکیداً ممنوع است و در صورت عدم توجه به این مهم، جرثقیل‌های حمل با هماهنگی پلیس راهور اقدام به جابجایی خودروها می‌کنند.

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج از خانواده‌های عزادار و زائران اهل قبور خواست تا حتی‌المقدور برای پارک خودروها از پارکینگ‌های پیش‌بینی‌شده استفاده کنند و اعلام کرد: عامل اصلی ترافیک داخل محدوده پارک کردن خودروها کنار خیابان و دسترسی‌ها است.

وی در پایان ضمن تشکر از همکاری شهروندان با خدمت گذاران خود در سازمان آرامستان ها، متذکر شد: زائرین اهل قبور در صورت امکان جهت حضور در آرامستان از وسایل نقلیه عمومی استفاده و یا زیارت خود را به‌صورت گروهی و با تعداد خودروی کمتر برنامه‌ریزی کنند تا شاهد کاهش بار ترافیکی در روزهای پایانی سال باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =